Guerrilla Games reageert op community-feedback Killzone: Shadow Fall

Waar we je nog maar een paar dagen geleden vertelden dat de medewerkers van Guerrilla Games van een welverdiende vakantie aan het genieten waren, lijkt die vakantie alweer voorbij, en is men in Amsterdam weer begonnen met het ondersteunen van Killzone: Shadow Fall op de inmiddels bekende loyale wijze.

Het Killzone Player Voice systeem, in het leven geroepen om de community een kans te geven om opmerkingen over, aanmerkingen op, tips voor en problemen met Killzone: Shadow Fall direct kenbaar te maken aan de ontwikkelaar, wordt door Guerrilla Games bijzonder serieus genomen. Ze beginnen dit nieuwe jaar met een update, waarin ze de 18 meest genoemde suggesties en problemen onder de loep nemen en ons inzicht geven in de stand van zaken.

Completed

Team Balancing – Aan de hand van verzamelde data zijn er opnieuw wijzigingen aangebracht aan het ‘matchmaking algorithm’. Guerrilla Games nodigt je uit om het uit te proberen en feedback te geven.

Coming soon

Turn Team Chat on by Default – De Team Chat werd in de laatste patch (1.07) geïntroduceerd. Er werd voor gekozen om de spelers deze zelf aan en uit te laten zetten. Omdat de feature (begrijpelijk) erg populair blijkt wordt deze via een toekomstige update geautomatiseerd.

In development

Fix Saving at Checkpoints – Patch 1.07 bevatte een update die checkpoint-messages verduidelijkte in de user interface. Daarbij is Guerrilla Games nu ook bezig een systeem te implementeren dat het mogelijk maakt om vaker je voortgang op te slaan. Deze zal geïntroduceerd worden in een toekomstige patch.

Add Classic Weapons Pack – Verschillende klassieke wapens zullen in een toekomstige uitbreiding hun opwachting maken in Killzone: Shadow Fall. Voor het laatste nieuws omtrent alle aankomende multiplayer uitbreidingen wordt aangeraden de website Killzone.com in de gaten te houden.

Bring Back Clan Matches – Recent heeft Guerrilla Games een Invitational Tournament alsook een Open Competition geïntroduceerd voor de hardcore community. Meer Clan Matches zijn momenteel in ontwikkeling samen met andere competitieve events, welke zijn gepland voor 2014.

In design

Fix Grenade Collision with Invisible Walls – Zoals veel spelers, heeft de ontwikkelaar het ook zien gebeuren dat granaten afketsen tegen objecten die in principe opgeblazen zouden moeten worden. Guerrilla Games verzamelt momenteel gegevens over dit probleem en aan de hand hiervan wordt een oplossing gezocht.

Bring Back Assassination Mode – Guerrilla Games geeft toe, ze hebben de populariteit van de Assassination Mode wat onderschat bij het ontwikkelen van Killzone: Shadow Fall. Het goede nieuws is echter dat het zeker mogelijk moet zijn om de modus opnieuw te introduceren, en op dit moment worden de mogelijkheden bekeken.

Display Current Class Distribution – Momenteel worden de scoreboards opnieuw ontworpen. Een toekomstige patch zal ervoor zorgen dat naast deze toevoeging ook andere, door de community aangeleverde suggesties, beschikbaar worden.

Under consideration

Personalization for Characters – Op dit moment laat Killzone: Shadow Fall je verschillende zaken customizen, zoals de combat automata, player voice en player card. In de toekomst hoopt men hier nog nieuwe opties aan toe te voegen. Het implementeren van deze personalisatie-mogelijkheden zonder de performance van het spel te beïnvloeden is echter nogal tricky. Deze performance en gameplay features hebben prioriteit voor Guerrilla Games.

Kill Downed Enemies – Het weghalen of het sterk beperken van de optie neergehaalde spelers tot leven te wekken zou de effectiviteit van de Support Class uiteraard nogal ondermijnen. Toch wordt de huidige balans geëvalueerd om te kijken of verdere fine-tuning nodig en/of mogelijk is.

Under investigation

Bring Back Operations Mode – Killzone: Shadow Fall is gemaakt zonder rekening te houden met een Operations Mode. Momenteel wordt onderzocht of het haalbaar is de modus terug te laten keren.

Reduce Blur in Multiplayer – Guerrilla Games verzamelt data en onderzoekt het blur-effect dat de kop opsteekt in de multiplayer. Ze hopen snel meer informatie hierover te hebben.

Create a Companion App – De nieuwe Killzone: Shadow Fall website werkt goed op mobiele telefoons en tablets, en vervult momenteel een hoop functionaliteiten die een mobiele app ook zou doen. Daarom denkt de ontwikkelaar erover om een companion app te creëren, waar toekomstige updates gebruik van kunnen maken.

Not at the moment

Introduce Deathmatch/Free For All Mode – Van de manier waarop de maps in elkaar zijn gezet tot de eigenschappen van de verschillende klasses; Killzone: Shadow Fall is ontwikkelt voor teamplay, dus dat is waar op gefocust wordt. Toch wordt de optie voor een Deathmatch en Free For All modus opengehouden en afgewacht hoeveel vraag er naar komt door de community.

Bring Back Squad Leader Spawn – Inzetbare spawn-beacons staan centraal in de multiplayer, Guerrilla Games is niet van plan deze te verwijderen of drastisch te veranderen. Dat gezegd hebbende, laten ze ons wel weten dat het team momenteel zoekt naar nieuwe en creatieve manieren om de spawn-beacons in te zetten.

Introduce Ability to Completely Remap Controls – Op dit moment zijn er geen plannen om spelers de mogelijkheid te geven de controls volledig naar eigen wens aan te passen, maar het toevoegen van verschillende control-layouts om de meest voorkomende verzoeken in te willigen, wordt bekeken

Make Spawn Beacon the Primary Ability for Support – Het ontwerp van de Support Class is afhankelijk van de huidige opbouw en de mogelijkheid spelers tot leven te wekken zal niet (te veel) naar beneden geschroefd worden. Momenteel houden ze de optie open om te ontdekken hoe belangrijk het is voor de community.

Introduce Split Screen Mode – Het is een lastige opgave split-screen te introduceren én het visuele level dat Guerrilla Games voor ogen heeft vast te houden, als ze de algehele performance van het spel niet willen aantasten.

  1.    503 XP
    Aeristalo's avatar

    Dit vind ik dus echt zo goed van Guerilla, zij luisteren tenminste naar de fans en de spelers.

    * kuch kuch EA kuch kuch*

  2.    63 XP
    ps4freak's avatar

    zoiezo is multiplayer al minder mooi dan singleplayer en singleplayer draait ook nog eens op 30 fps en online op 60 daarom is online minder mooi helaas

  3.    641 XP
    VaVeTi's avatar

    @ps4freak: als de mp ook zo mooi zou zijn zouden sommige mensen in bepaalde landen *kugh kugh america kugh kugh* er veel problemen mee hebben aangezien die een data cap hebben

  4.    1771 XP
    yannickvanloon's avatar

    Kijk zo ondersteun je nou een game! 🙂

  5.    101 XP
    Nick299's avatar

    Ik wil gewoon weer een ranking system in de game zien. Lekker van sld naar generaal knallen.

  6.    63 XP
    ps4freak's avatar

    dan moeten ze er een setting in zetten zodat je zelf kan kiezen hoe goed je internet is dan kunnen ze het gewoon zo laten maar dan kunnen mensen met betere connectie gewoon die setting hoger zetten en dan wel goeie kwaliteit hebben 😉

  7.    116 XP
    OptimusPrimeNL's avatar

    @VaVeTi:
    Graphics worden niet gestreamd, alleen de speler locaties en de afgeschoten kogels worden verzonden en ontvangen… Hoe mooi een game er uit ziet heeft daar niks mee te maken…

  8.    1860 XP
    elazzja's avatar

    Split-screen is makkelijk haalbaar. Het vreet nauwelijks meer recources en als je het optimaliseert is het perfect mogelijk. Weliswaar gaat het grafisch wat acheruit maar met de resolutie en de framerate van de game ga je weinig verschil merken. Dus gewoon doen, of in ieder geval voor KZ5 (als die ooit komt)

  9.    485 XP
    4_the_players's avatar

    plz guerrilla gooi split screen weer in killzone daarom vond ik killzone juist altijd zo leuk 🙁

  10.    1008 XP
    Scrappy-_-coco0's avatar

    @ps4freak: Als een game op 60fps draait zou dat toch mooier moeten zijn dan 30fps?

  11.    1144 XP
    DarkElement's avatar

    Ook voor Split-screen!

  12.    6610 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Heel netjes hopelijk krijgen we operations terug dan wordt dit mijn eerste PS4 game. 😀

  13. Anoniem -   
    92.109.132..xxx's avatar

    @Aeristalo: * kuch kuch Rockstar kuch kuch*

  14.    116 XP
    OptimusPrimeNL's avatar

    @Scrappy-_-coco0:
    Hoe mooi een game is en fps hebben niks met elkaar te maken. Hoe meer fps, hoe soepeler de game loopt. Voor meer fps is technisch gezien wel meer kracht nodig.
    http://youtu.be/eDXUnABvdmY
    Er bestaan video’s op YouTube die 30 fps met 60 fps vergelijken, maar YouTube gaat maximaal tot 30 fps.

  15. Anoniem -   
    83.81.118.xxx's avatar

    @Scrappy-_-coco0: Nee dat is niet zo. Het loopt soepeler vooral bij multiplayer, voor single player wil je dat juist niet omdat je dan juist sneller dood gaat omdat je sneller moet reageren.

  16.    901 XP
    BosnianBoss's avatar

    @Scrappy-_-coco0: Hoef niet mooier te zijn,maar wel vloeiender.

  17.    1063 XP
    SkySurprise's avatar

    Zeer netjes.

  18. Anoniem -   
    80.56.50.xxx's avatar

    Hopelijk zijn al deze dingen gratis te downloaden, ik ben wel toe aan nieuwe wapens

  19.    160 XP
    ThatCrazyDutchDude's avatar

    Ik vind het zwaar irritant dat je niet kan liggen, aleen bukken.
    Dat moeten ze fixen.

  20. Anoniem -   
    Naam…'s avatar

    Pls bring back operations, dat was zo een te gekke modus.

  21. Anoniem -   
    78.21.128..xxx's avatar

    Neerliggen en splitscreen en tis de Max !

  22.    4528 XP
    ps3dennis's avatar

    Jammer voor Sony en Guerrilla dat die paar dagen Free to play niet werkte bij mij (elke keer een error) dus zolang ik de game niet kan testen ‘komt de game er bij mij voor 100% niet in’. Weet trouwens niet of dit komt door de hackers die weer eens bezig zijn geweest en een paar free to play games hadden plat gelegd.

  23. Anoniem -   
    Vloetje's avatar

    @ps3dennis:

    Dat lag waarschijnlijk aan het probleempje met het taalpakket, zie vorig bericht (link in eerste regel van dit bericht).
    En daar zullen Guerrilla en Sony inderdaad van gebaald hebben 😉

  24.    169 XP
    dennydenhaag's avatar

    Goeie ondersteuning, kan je van de meeste niet zeggen.

  25. crew Redacteur -    1844 XP
    Faunus's avatar

    Goed dat ze hier mee bezig zijn, maar GG moet die classic weapons pack en character customization wel gratis houden. Was wel verbaasd dat ik ondanks dat ik de season pass had gehaald nog zoveel microtransacties zag in de game, zoals de executies. Straks zij al die wapens en andere nieuwe dingen ook alleen aan te schaffen. Ben benieuwd.

  26. Anoniem -   
    86.86.57..xxx's avatar

    @ps3dennis:
    Had ik ook last van en had daardoor precies dezelfde mening. Uiteindelijk heb ik kz voor 25 nieuw in seal via marktplaats gekocht en tot nu toe geen spijt van. Mocht MP njet mijn ding zijn verkoop ik de game weer 🙂

  27.    808 XP
    Josthemaster's avatar

    Guerrilla is net Sony ze luisteren naar de Gamers en de Consument.

  28.    4528 XP
    ps3dennis's avatar

    @86.86.57..xxx: Wacht wel tot de game PS+ wordt. FPS-MP speel ik toch niet ‘I play games for fun’ ben dus geen die hard gamer en maak dus ook geen kans ‘dus dan is de fun er snel vanaf’.

  29. Anoniem -   
    Naam…'s avatar

    Wanneer komt er een update want mijn multiplayer mode is gecrast

  30. Anoniem -   
    Naam…'s avatar

    @ps3dennis: iedereen speelt games for fun twat

  31.    4528 XP
    ps3dennis's avatar

    @Naam…: Als je iedere keer af wordt geschoten door de Die Hard gamers die alleen maar elke dag dezelfde game serie spelen.. is de fun er snel af.

  32. Anoniem -   
    94.208.106..xxx's avatar

    @BosnianBoss:

    idd

    maar heb liever een game op 60fps die wat minder mooi is, dan een game die puur op grafische details is gemaakt.

  33. Anoniem -   
    Naam…'s avatar

    Kut spel meer het idee dat het een ps2 spel is dan een ps4 spel