Het Zweedse DICE is non-stop bezig om de Battlefield 4 ervaring beter te maken en komt geregeld met berichten op haar eigen blog. Zo geeft de ontwikkelaar aan dat we in januari of februari een nieuwe patch mogen verwachten die bedoeld is om de balans tussen de helikopters, tanks en infanterie te optimaliseren.
Zo worden sommige wapens sterker, zoals de kanonnen op de Attack Helicopers en ben je hierdoor als schutter een stuk effectiever. Bij de tanks zijn ook wat wijzigingen. Zo lopen deze minder snel schade op door de M2 Slam, welke eerst een bereik had van 12 meter wat gereduceerd is naar 6 meter. Lees hieronder alle veranderingen op je gemak na.
Aircraft and Anti-Aircraft
• Reduced the total amount of missiles carried by the Mobile Anti-Aircraft vehicles from 6 to 4. The total carried missiles were making it impossible for helicopters to use counter measures to avoid the MAA’s attacks.
• Reduced the velocity of the MAA’s default 20MM CANNON from 1200m/s to 800m/s to match the 30MM CANNON. This reduction reduces the distance projectiles will travel and should prevent situations where the MAA could engage enemy vehicles without leaving its protected home base. The damage of the cannons remains unchanged, and aircraft, especially helicopters, should remain wary of getting too close to a MAA.
• Reduced the physical impact of all Anti-Aircraft missiles to prevent helicopters from flipping uncontrollably when hit. The damage values have not been changed.
• Reduced the cone in which ACTIVE RADAR missiles search for targets, making them require a higher level of skill in predicting where a target will be when the missile is fired. The missiles were previously too easy to aim at long range, making them a guaranteed hit and a clear advantage over the other missile types.
• Increased the direct damage done by the Attack Helicopter’s gunner cannon. The gunner will be better able to assist the pilot in taking down vehicle targets with this change.
• Increased the direct hit damage of the Zuni Rockets for Attack Helicopters. The rate of fire of these rockets combined with their smaller magazine pool made them a poor choice over the other two rocket types.
• Reduced the splash damage and maximum splash damage range of the Scout Helicopter 25MM CANNONS. These weapons were too effective against infantry with a higher splash, making them a clear choice over the 7.62 MINIGUNS in all combat situations. The 25MM CANNONS are intended to give the Scout Helicopter some measure of effectiveness against vehicles, at a clear trade off in effectiveness vs. infantry.Tanks and Anti-Tank
• Reduced the “intelligence” of the MBT LAW missiles, requiring the player to aim the missile closer to their target before the smart projectile will activate. Additionally, the MBT LAW now reloads slightly slower. This keeps the MBT LAW in its role of an easy to use, fire and forget weapon available to all Engineers, while also balancing it with the other rocket launchers in favor of skilled AT shots.
• Finally, a bug where the MBT LAW would pass through an ACTIVE PROTECTION shield has been fixed.
• Fixed an issue where ACTIVE PROTECTION and the MP-APS did not properly stop 12G FRAG rounds.
• Reduced the range where the M2 SLAM will do maximum damage to vehicles from 6M to 3M. Players will now need to be craftier when placing the M2 SLAM in order to get the full damage potential of this ambush anti vehicle weapon. This change is to primarily counter a tactic of placing 3 mines in the same spot to guarantee a kill on any vehicle passing within 6m. The range was deemed to be too large, making the M2 SLAM far superior to the M15 AT MINE.
• Reduced the damage the STAFF shell does to all targets by 25%. This should balance the ease of use of the STAFF shell with its damage potential.
• Reduced the total amount of missiles carried by the Mobile Anti-Aircraft vehicles from 6 to 4. The total carried missiles were making it impossible for helicopters to use counter measures to avoid the MAA’s attacks.
dit was in bf3 ook al het geval. kan me nog wel wat leuke posts herinneren hierover in die battlelog forum.
toen nooit wat mee gedaan. nu blijkbaar wel.
dit is al de derde patch? of tweede? de vorige die hier op psx sense was gezet, was ook een aardig lange lijst.
bewijst maar weer eens dat die game (bf) weer niet af is bij de release.
zeer teleurstellend, en kom niet met: ja ze komen toch met patches?
want dat lijkt mij logisch bij een game die net uit is.
bij bf3 zijn die anti air missiles nog steeds 6 stuks, waardoor je counter measure thingy gewoon nutteloos is xD
Jammer vond het altijd leuk om heli uit de lucht te schieten.
Ik vind heli en jets de meest iritante van bf , lekker veilig en hoog zitten.
Maar huilen als een AA gun hun neer haalt , echt watjes die piloten.
@Naam…: Waarom zijn het watjes,het zit toch in de game om er gebruik van te maken. Game is gewoon te snel uitgebracht,was ook het geval met bf3.
ik vind dat ze het critical damage systeem aan moeten passen bij heli`s
Hoe uitgebalanceerder hoe beter, in de praktijk merken we wel of deze veranderingen goed zijn of niet, ze worden in de toekomst anders wel weer veranderd!
Fijn dat ze dit patchen, al heb ik nergens verder last van qua voertuigen. Maar fix die rubber banding en enorme lag op de grote maps! Die zijn soms onspeelbaar.
Wat een kutgame zeg.
De game zit vol met bugs en de SP is waardeloos.
van mij mogen ze wat doen aan die nutteloze rooftop campers.
bijv. 10 seconden op een dak en je bent dood , net zoals je buiten het gebied komt.
met de rest heb ik geen problemen in de game.
In Bf4 is het grootste probleem de lag ,wat heel irritant is ! En daar doen ze blijkbaar niets aan :-/
Wat is een M2 Slam precies ? , zie het op filmpjes weleens voorbij komen, maar daar wordt alleen maar meer getrolled volgens mij. (heb het spel zelf nog niet)
@Mikeyboy: Zijn een soort van mijnen die van een afstand een tank of voertuig kunnen waarnemen. Minder sterk dan mijnen, maar ze hoeven niet geraakt fe worden. Zoiets dus.
Dus ze gaan nu balancen? Dat ze eerst eens een stabiel product neerzetten. Balancing komt daarna wel, krijg het idee dat er ook enorm wat mis gaat qua management daar bij dice.
@Denders: Het is de druk van ome EA het moest af zijn op die en die datum, geldhoeren.