Sony heeft inmiddels een behoorlijke schare aan exclusieve ontwikkelaars achter zich staan. Eén van die ontwikkelaars is natuurlijk Sucker Punch, onder andere verantwoordelijk voor de inFAMOUS en Sly Cooper franchises. Met inFAMOUS: Second Son kent de ontwikkelaar zijn vuurdoop wat betreft het ontwikkelen voor de PlayStation 4.

De studio werkt al sinds het jaar 2000 exclusief voor Sony en dat is toch best opvallend, te meer daar zij pas in 2011 als studio echt door Sony zijn ingelijfd. In een interview met Edge legt de oprichter van Sucker Punch, Brian Fleming, nu uit wat hier de reden van is en ook waarom zij telkens met maar één team tegelijk aan een project werken.

“Our studio really prizes focus,”[…]“We’re a one-team studio; we’ve always been that. Anything that steals focus from that is something that we’re trying to eliminate, whether that’s starting a second team to work on another game, or working on another platform simultaneously. All of those things compete for our focus, so we’re very driven by the ability to isolate anything that’s a distraction from what we’re trying to do.”

Dat wij van deze werkwijze de vruchten hebben kunnen plukken heeft Sucker Punch inmiddels dus wel bewezen. De nieuwste game van Sucker Punch, inFAMOUS: Second Son verschijnt voor de PlayStation 4 op 21 maart.