Ontwikkelaar 17-BIT heeft via het Amerikaanse PlayStation Blog bekendgemaakt dat Galak-Z: The Dimensional naast de PlayStation 4 ook voor de PS Vita zal verschijnen. Galak-Z: The Dimensional belooft een game te worden waarbij in elke nieuwe speelsessie de speelwereld anders ingeladen wordt. Zo zou je op die manier elke keer een unieke speelervaring voorgeschoteld moeten krijgen. Hieronder hetgeen senior producer Raj Josh onder andere te zeggen had over de ontwikkeling van de game:

“As we designed Galak-Z, we realized a funny thing — we kept building onto one main level rather than adding new levels. Typically, we’d be building new levels left and right to express new gameplay concepts, but with Galak-Z, we were focused on how each new enemy, trap, plant, and weapon fit into the mix. So we kept mushing them together in one big level. It was glorious, and it was known as “the cave.”

Om deze game volledig te optimaliseren voor de PS Vita heeft men bij 17-BIT goed gekeken naar een titel als Spelunky. Josh is erg te spreken over dat spelconcept zoals hieronder te lezen is:

“Spelunky works so well as a handheld game, and we can’t put it down. Spelunky’s superpower is the extremely rich interactions between every last object in the game. When you’re collecting rocks to dislodge spiders to set off arrow traps, you’re pulling on a deep well of knowledge gained purely by watching the rules of the game grind against each other, and expressing it in a natural way. Every miserable, hilarious, catastrophic death doubles as a big chalkboard lesson in How The Game Works.”

Galak-Z: The Dimensional zal later dit jaar voor de PS4 en PS Vita gaan verschijnen, maar wanneer precies is nog niet bekend. Wanneer er meer informatie verschijnt kan je dat natuurlijk hier lezen.