Nu Driveclub een officiële (nieuwe) releasedatum heeft gekregen komt er een stortvloed aan nieuwe informatie op ons af. Voornamelijk via game director Paul Rustchynsky die erg fanatiek op Twitter vragen van allerlei geïnteresseerden aan het beantwoorden is en dat levert het onderstaande aan nieuwe details op. Voor jou gemak hebben we het eventjes opgesomd.

  • De lengte van tracks in Driveclub variëren behoorlijk. Sommigen zijn amper een minuut lang, anderen duren langer en de langste kost je 5 minuten met de snelste auto in de game.
  • Er is geprobeerd de tracks nog langer te maken, maar dit zou ten kosten gaan van de frisheid van de tracks evenals het vermaak. Dit komt voornamelijk omdat je als een team aan het racen bent en hierbij is de kans naarmate de track langer is dat de groep opbreekt.
  • Alle aanwezige tracks zijn authentiek en gebaseerd op daadwerkelijke locaties in de wereld, maar voor de game zijn ze leuker en spannender gemaakt.
  • De game combineert arcade met simulatie. Zo is het besturen van de auto’s echt simulatie, maar het racen dan weer meer arcade.
  • De PlayStation Plus editie bevat in totaal 10 auto’s en 1 land, hierin zijn 5 tracks te vinden met daar weer 11 varianten van.
  • Je zult je auto’s kunnen aanpassen via liveries die je gaandeweg zult unlocken. Daarnaast is het ook mogelijk om de kleuren en de lak te veranderen van verschillende lagen zodat je een eigen unieke paint job kan creëren voor jezelf en/of je club.
  • Er zijn geen plannen voor 3D ondersteuning.
  • De game bevat geen monster trucks.
  • Stuurwielen kennen een 1:1 ratio, maar zijn gelockt op 720 graden om zo een meer toegankelijke ervaring te bieden.
  • Het is mogelijk om de HUD uit te schakelen, net zoals in inFAMOUS: Second Son kan.
  • De framerate is gelockt op 30 fps.

Als laatste heeft Rustchynsky de afgelopen dagen meerdere malen aangegeven dat we de komende tijd nog veel meer mogen verwachten qua nieuws een beelden van Driveclub, stay tuned!