Tijdens de E3 werden we compleet weggeblazen door de nieuwe gameplay die er getoond werd van Tom Clancy’s: The Division. De game is een third person shooter met daarin verschillende RPG-elementen. The Division kent daarnaast ook een open wereld. Reden genoeg dus om deze game nu al een absolute topper te noemen, want alles wat we er tot nu toe van hebben gezien maakt ons erg enthousiast.

Vandaag hebben we weer wat nieuws te melden over Tom Clancy’s: The Division. Hoofdontwikkelaar Massive Entertainment vertelde namelijk dat de PlayStation 4 versie van de game, evenals de Xbox One versie, waarschijnlijk op een framerate van 30 frames per seconde gaat lopen. Dit klinkt misschien als een teleurstelling, maar de ontwikkelaar legt uit dat dit toch het beste is voor de game. Zoals eerder genoemd, grafisch ziet de game er fenomenaal uit en dit is alleen mogelijk met een wat lagere framerate, aldus David Polfeldt van Massive Entertainment. Hij legt uit dat een hogere framerate wel mogelijk is, maar dat dat ten koste gaat van de graphics.

“I think we’re shooting for 30fps because it’s a trade-off, right? Graphical fidelity and immersion are more important to us than the frame rate, if we go for [60fps], we’ll have to make a trade-off on fidelity and other things. But because we want to have very, very complex destruction and extremely detailed environments; a complete weather system, full day/night cycle…at some point you have to make up your mind: where do you invest? And for us, it’s going to be 30fps.”

Bij dit nieuws blijft het niet. Uitgever Ubisoft gaf namelijk nog verschillende afbeeldingen vrij. De eerste afbeelding, die je bovenaan dit bericht ziet, laat zien welke drie ontwikkelaars achter de game zitten. Dit zijn Massive, Red Storm en Reflections. De andere afbeeldingen zijn wellicht wat interessanter. Zo is er nieuwe artwork vrijgegeven en als laatste liet Ubisoft de officiële box-art van Tom Clancy’s: The Division zien. Alle afbeeldingen kan je hieronder bekijken.