Destiny komt in september eindelijk uit. Veel mensen wachten al tijden op deze game en voordat we ermee aan de slag kunnen zal ontwikkelaar Bungie ook nog een beta lanceren in de zomer. Deze beta is alleen beschikbaar wanneer je de game van tevoren hebt gereserveerd. Alleen dan kan je alvast een kijkje nemen en zelf ervaren hoe de game er ongeveer uit zal gaan zien, tenzij je nu al in de alpha versie zit, maar dat terzijde.

Wat in ieder geval al bekend is, is dat Destiny op de PlayStation 4 een resolutie kent van 1080p en op een framerate van 30 frames per seconde loopt. De framerate leidde toch tot enige discussie, want veel mensen zien liever dat de game op 60 FPS loopt. Bungie heeft deze keuze echter goed overwogen en er is nu uitgelegd waarom men voor een lagere framerate heeft gekozen.

Ontwikkelaar Jason Sussman van Bungie legt uit dat het met veel zaken te maken heeft. In het kort komt het er op neer dat Bungie op alle vier de consoles waarop Destiny zal verschijnen dezelfde ervaring wil neerzetten. Het moet er op elke console zo goed mogelijk uitzien. Het gaat daarbij niet alleen maar om een zo hoog mogelijke framerate, maar bijvoorbeeld ook om de textures en de hoeveelheid spelers die maximaal op het scherm kunnen. Een framerate van 30 frames per seconde was hierbij gewoon de beste uitkomst.

“It’s a lot of different things. I could get really technical, but I’d bore you to death. A lot has to do with performance. We’re cross-platform, so we had to be very delicate with all four consoles, making sure they have the same experience, that it looks as good as it possibly can on all these consoles.”

“A lot goes into that, from geometry to textures to post effects to particles to how many players you get on the screen. We’re always balancing that out to make sure everyone gets the same experience.”