Battlefield 1943 kwam uit op 9 juli en zorgde voor erg goede verkoopcijfers. De game werd massaal gedownload en gespeeld, waar ontwikkelaar DICE op inspeelde. Direct na de launch kwam er een challenge waar gamers werden uitgedaagd om een bepaald aantal kills te maken waarmee ze op het einde een extra map vrij speelden.

Karl Magnus Troedssen, de executive producer van Battlefield 1943, liet weten tegenover OXM dat deze WO2-shooter betaalde downloadable content zal krijgen. Wat deze inhoud precies zal zijn is nog niet bekend gemaakt, wel is deze DLC essentieel voor de goede verkoopcijfers, aldus Karl Magnus Troedssen.

Ook is bekend gemaakt dat er misschien nog wel een sequel in zit van de game. Veel info heeft Troedssen hier niet over vrijgegeven, maar een sequel is zeker niet uitgesloten.

“We will see more of those in the future? We’ll see. As a franchise, we’re going to focus on the near future but that doesn’t exclude that we can do more of these smaller products in the near future.

However, there’s one important piece to this puzzle, and that’s that we need to take care of our products post-launch. We haven’t released any premium DLC for 1943, for instance, which feels like a natural step to take.”