Knack was een aardige PlayStation 4 launchgame, maar als we heel kritisch kijken was het allesbehalve een topper. Toch is het personage erg leuk en toegankelijk en een nieuwe Knack – zonder de druk om de game op de launch af te hebben – zou niet gek zijn. Hoe denkt de bedenker van Knack en tevens PS4 architect, Mark Cerny, hierover?

IGN vroeg hem of hij het ziet zitten om ooit eens een nieuw deel te maken. Hierop antwoordde Cerny dat hij graag met Knack wil blijven werken, omdat er nog veel te vertellen is, maar momenteel is hij druk bezig om een soort ‘indie titel’ van de grond te krijgen. Erg concreet is hij niet, maar opmakend uit zijn woorden lijkt het om een wat kleinere game te gaan, PSN misschien?

Het ziet er niet naar uit dat hij op korte termijn met een nieuwe Knack aan de slag gaat, maar uitgesloten is het zeker niet.

“I would love to keep working with the [Knack] brand, definitely. There’s a lot unexplored there, I think that anybody who played the game would tell you that.”

“One of the projects that I’m trying to kick off is a so-called ‘indie title’. It won’t really be an indie title because it’ll be fully funded, but it’ll be nice to have a project where the scope is small enough that I’ll know the names of everybody on the team, which is really hard to do these days.”

“Another nice thing about that kind of game is that you get to have a concept that’s out there, you don’t have to… I mean, it’s always a crapshoot. With the big titles you have to think very carefully about what you’re trying to accomplish and how that will integrate with the existing market, but so much about the smaller titles is excitement and freshness.”