Nu Activision drie ontwikkelaars heeft aangesteld om Call of Duty games op de wereld te krijgen, krijgt elke studio maar liefst drie jaar de tijd om een spectaculair avontuur uit zijn mouw te schudden. Meer tijd betekent hopelijk ook meer kwaliteit, en dat is een statement dat Patrick Soderlund van concurrent EA naar waarde weet te schatten.
Zo stelt de man dat ze een soortgelijk plan in hun hoofd hebben voor hun populaire Battlefield-franchise. Een drie jaar durende ontwikkelingscyclus voor DICE dus en dan tussenin af en toe een andere studio die het roer even overneemt. In dit geval is dat Visceral, dat in 2015 met Battlefield: Hardline op de proppen komt.
“I think what they’re [Activision] doing mimics to some extent how we’re thinking. Obviously, more time, if managed correctly, yields a better product. So I would say that we’re similarly aligned, and that we’re taking a similar approach, but we haven’t articulated exactly what teams are working [on], because that would simply announcing things that we can’t right now.”
“The first thing we have to do is get to a spectacular engine, so that our teams can work as effectively as possible in our engine environment. The second thing we need is teams. We need a bunch of really great development people that can get together and make spectacular games. And then the final thing we need is obviously time.”
Een goede aanpak, vinden wij. Wat denken jullie?
In theorie een erg goede aanpak, hopelijk pakt het (voor beide franchises) beter uit dan bij de afgelopen twee games het geval was. Battlefield 4 is geweldig maar helaas niet goed gelanceerd en CoD: Ghosts hoor ik veel negatieve verhalen over, alhoewel ik Ghosts nooit gespeeld heb.
Ik hoop dat we met Advanced Warfighter, SW: Battlefront en misschien ook Battlefield: Harline een stuk betere games te zien krijgen.
Jammer dat ik wel altijd 3 jaar moet wachten op een volgende Treyarch zombie game
@Dju-Dju: ik denk juist hetzelfde, laten we hopen dat die dan ook 2 a 3 jaar DLC blijven krijgen, dan spreek ik alleen over de zombies, de rest is bullshit
nu dat ze meer tijd hebben verwacht iedereen ook gelijk een stuk meer. kan een slecht iets zijn, maar ook een goed iets. de singleplayer zal niet opeens 20 uur gaan duren bij cod. ik hoop wel dat ze in de multiplayer ipv 18 maps dan richting de 30/40 zullen gaan bij launch.
@recsto: Denk dat je dat wel kan vergeten. Die multiplayer mappen zijn voor hen echte geldtrekkers, dus gelijk 40 doen ze niet. Dan zou ik die maps niet eens meer kopen, want 40 is meer dan genoeg.
Als ze nu gewoon eens slim worden daar en de game gewoon gigantisch uitgebreid maken zodat je lang bezig bent met alles vrij te spelen en te halen…. 40 mappen of zo, 25 prestiges, 15 wapens per class, en nog vele andere punten waar Cod meer uitgebreid op zou moeten zijn
Hardline is een cod, bf game al
Advandsed warfare fag
@Dju-Dju: Ja, mijn laatste hoop in CoD zit hem ook in Treyarch .
Battlefield is sinds BF3 al keihard op de Call of Duty toer gegaan…
Ja want we kopen bf echt om cod achtige gameplay te zien.
Rip gaming
Dit is wel de eerste keer dat ik weer naar een CoD game uit kijk. Eindelijk die modern warfare rotzooi aan de kant met zwaar verouderde engine. Kom maar op met wat nieuws!
het gaat nu toch over battlefield die voor een “Call of Duty”-achtige aanpak kiest??? waarom is iedereen hier nu over cod release bezig?
@Dju-Dju: cod zombies stelt niks meer voor, der riese is enigste goede map, r50+ op der riese in waw en bo, waw blyft beste.
@83.82.41..xxx:
Is leuk om af en toe te spelen.
Misschien moeten ze een next-Gen zombie collectie uitbrengen
@Dju-Dju: der riese alleen dan meer zombies op het scherm, nu 24 max dacht ik. Meer wapens en meermaals pack a punch zou relaxed zyn. Nieuwe dead ops arcade zou ook wel leuk zyn maar kino en five zuigen toen acension map gekocht en nu koop ik niks meer aangezien het sinds der riese niet beter is geworden.
Kwaliteit gaat niet samen met Dice en Activision. Mensen op een zo goedkoop mogelijke manier uitmelken wel. En hup al het kuddevolk erachteraan.. Elk jaar dezelfde shooters, geen verbeteringen 4 a 6 jaar dezelfde graphics. Te triest voor woorden.