Geen LAN of dedicated servers in BioShock 2

bioshockheader

BioShock is een game die vooral bekend staat om zijn wereld Rapture en het sterke verhaal krijgt over twee weken een vervolg met de naam BioShock 2 en borduurt lekker verder op waar deel één is geëindigd. Dit keer krijg je het verhaal te zien vanuit de ogen van een Big Daddy en krijgt de game onder andere ook een multiplayer.

Vandaag heeft ontwikkelaar 2K Games bekend gemaakt op haar officiële website The Cult of Rapture dat de game BioShock 2 geen LAN of dedicated servers zal gaan bevatten wanneer de game over twee weken uitkomt op 9 februari. Dit door de simpele reden dat ze meer aandacht wilden geven aan de game zelf.

“There is always a finite amount of time for the development of a game. Bringing Multiplayer to BioShock was a daunting task between the tech (there was no multiplayer support in the codebase from the first game) and the expectations of the community.

Either you try to do everything and so nothing feels finished or you focus your efforts to do a smaller number of things really well like an accessible online experience.

We chose to spend the time we had creating a solid game foundation and unfortunately that did not include LAN play or dedicated servers.”

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren