Battlefield: Hardline werd onlangs uitgesteld naar volgend jaar en daarnaast zal dat de laatste DLC voor Battlefield 4 ook wat later zal verschijnen. Ontwikkelaar DICE is hier natuurlijk druk mee aan de slag, maar dat weerhoudt de studio er niet van om ook nog aan updates te werken.
De eerstvolgende patch voor Battlefield 4 moet namelijk volgens de planning van DICE in september uitkomen op alle platformen. Hoewel het nog vroeg is voor een precieze changelog, heeft de studio al wel aangegeven op welke vlakken ze de game gaan aanpassen, met her en der al enkele details.
- Game Mode Improvements: General improvements and tweaks have been made to the following game modes: Rush, Obliteration, Obliteration Competitive, Capture the Flag and Carrier Assault.
- Visual Recoil: Close and medium range optic reticules do not move with the gun any longer, however both bullet spread and bullet drop are still present.
- Soldier Movement: Changes have been made to soldier movement so that it closely matches the one in Battlefield 3, but without compromising the visual fidelity. This change also makes it easier to get away from undesirable firefights. Additionally, we’ve dampened third person hit reactions where the soldier previously moved his head around a lot when getting shot at.
- HUD Triage: Focusing on clarity, and de-cluttering the HUD/UI to only show what is important – we have added several options and functionality to make your screen much less cluttered (and give you a lot of choice in making it the way you want).
- Revive Mechanic Improvements: A special effort went into making revives easier to use, more robust and easier to understand. Additions include a “fully charged” paddle sound, UI indication on revive time and better networked ragdolls.
- “Netcode” Improvements: Making ping differences, trade kills and kills behind cover less of an issue by lowering the time allowed to damage on the client side. Automatic High Frequency Update setting enforced with the intent of release to all platforms, including Xbox 360 and PlayStation 3. Improvements to bullet damage times from client to client, “dusting” and de-syncs.
- Vehicle Balance: Identifying and tweaking the top vehicles in need of buffs and nerfs.
- Weapon Balance: We’ve focused on maintaining a consistent Time To Kill (how long an average engagement lasts for). With the changes to visual recoil, the third person hit reactions and improved “tickrates” has been sped up somewhat as we still need to balance this with damage and recoil changes. Suppression systems has also been re-tuned and made clearer.
We kunnen dus een hoop veranderingen verwachten die de ervaring alleen maar ten goede moeten komen. DICE gaf verder nog aan bezig te zijn met aanpassingen in de Commander modus, de Squads en de Field Upgrades. Daarover gaf de ontwikkelaar geen verdere details.
Singleplayer is totaal geen focus op
Voor de mensen die niet willen lezen ze fixen een bug met hun servers
Ben benieuwd. . Ik wordt idd NOG STEEDS door geweervuur gedood als ik achter een dik stuk beton spring. En ik weet het niet zeker, maar ik dacht toch echt dat 10m dik beton een slap kogeltje van lood tegen kan houden!!!…
DICE DICE DICE DICE…toch
Hihi..hoop dat het ze lukt want BF is cool!
Gaan ze er ook voor zorgen dat je single player voortgang corrupt wordt door het starten van een potje multiplayer tussendoor? 🙂
@81.206.71.xxx: Ja eens. Gelukkig gebeurt het al een stuk minder. Net als de one bullet kill bug. Maar het blijft een vet spel ondanks alles 🙂
Zullen ze nog een keer op de ps4, de controller settings naar die van een ps3 veranderen zodat je weer met r1 en l1 kan schieten en richten??
@Actie94:
Wakker worden, dat kan allang
@83.83.15.xxx: Ooh idd niet opgelet :p
@24.132.148.xxx: Zeg degene die niet eens heeft gelezen. Dit zijn vooral gameplay tweaks, hun servers zijn al sinds vorige maand gefixed (en deze update breidt daar nog op uit).
Tis nogal laat, BF4 viert binnekort zijn eerste verjaardag, maar desalniettemin ben ik blij dat het spel steeds speelbaarder wordt. Als alles goed werkt vind ik het een heel tof spel.
@Actie94: no worries, vraag me alleen af waarom je dat zou willen want de triggers op de dualshock 4 zijn perfect. L1 en R1 is oldschool en moest op de ps3 wel omdat de dualshock 3 triggers ruk zijn
@81.206.71.xxx: het ligt niet aan de muur, het ligt aan de netcode
Finally een Day One patch! 😉
@24.132.148.xxx: nou hopen dat die fix voor de rubberbandlag ook gaat komen, en dat hele freeze gebeuren (ik ben zes keer vastgelopen op een avond!!!!!)
@sabasNL: de servers zijn nog lang niet gefixed
@Peter01: Vorige maand zijn alle servers een week lang op de schop geweest. Zover ik weet zijn ze voor alle platformen gefixed,vooral PC aangezien die het meeste last hadden.
Alles wat nu er nog verkeerd is, is niet gerelateerd aan de servers. Qua “netcode” zijn ze nu verbeteringen aan het invoeren, niet per sé fixes, aangezien dat in de vorige update al verholpen is.
@83.83.15.xxx: vind persoonlijk dat ik de controller dan wat stabieler kan vasthouden, bovendien tijdens schieten met je sidearm met r2 en l2 overkwam het mij nog wel eens dat ik niet snel achter elkaar kon schieten en soms zelfs niet eens schoot omdat de trigger niet volledig op de normale positie stond.
@sabasNL: waar komt die rubberband lag bullshit dan vandaan ? ligt lag niet altijd aan de servers ?
en me internetverbinding is het niet daar heb ik geen gezeik mee, zeker niet na de verdubbeling van onze internetsnelheid. sorry maar ik ben changrijnig op dat spel en niet op jou.
Gaan ze de bug die me gun steeds op single shot zet ook fixen? Zou wel fijn zijn want het is fucking frustrerend om er tijdens een vuurgevecht achter te komen dat de game je gun op single shot weet gezet
@Peter01: Haha snap ik hoor, heb zelf ook 2 maanden niet kunnen spelen. Kan gewoon niet! Maar je hebt dan gelijk, ik speel op PC en daar zijn de problemen wel grotendeels weg, hoorde dezelfde geluiden van PS4 gebruikers. Dacht dat alles was gefixed, blijkbaar niet dus. Opzich wel raar though, rubberbanding was op de PC volgens mij al in maart gefixed.
@sabasNL: et valt grotendeels te ontwijken maar je hebt altijd wel wat lag. en het ontwijken doe je door een server met de beste ping te zoeken. hij loopt nog steeds regelmatig vast en quickmatch kan je gewoon niet gebruiken.