Assassin’s Creed: Unity is het eerste deel in de serie dat wel voor de huidige generatie consoles, maar niet voor de vorige generatie zal verschijnen. Wat we tot nu toe van de game hebben gezien stemt ons erg positief. Op de cover van de aankomende september-editie van GameInformer staat Assassin’s Creed: Unity en in een artikel wordt uitgebreid ingegaan op de game. Scans van deze pagina’s zijn gelekt en dit levert een hoop nieuwe details op. We zullen er niet te veel meer omheen draaien, hier zijn alle nieuwe details.

  • Assassin’s Creed: Unity is sinds 2010 in ontwikkeling. Na Assassin’s Creed: Brotherhood is er een team apart gegaan om Unity te maken.
  • Je kan verschillende skills voor Arno levelen. Je kan punten besteden aan stealth, combat of navigatie. Dit zorgt ervoor dat het personage beter bij jouw speelstijl past.
  • In Assassin’s Creed: Unity kan je je benen, laarzen, onderarmen, borst, kap en masker aanpassen. Bovendien hebben verschillende onderdelen ook nog bepaalde mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan een kap waarmee je sneller ongezien kan raken in de mensenmassa, of een riem waarmee je meer items bij je kan hebben.
  • Coöp missies kunnen ook alleen worden gespeeld en hebben verschillende moeilijkheidsgraden. Je kan ook de hele wereld in coöp verkennen.
  • Assassin’s Creed: Unity bevat zoals we weten geen multiplayer en dit is een zeer bewuste keuze van Ubisoft. De studio realiseerde dat er in feite twee verschillende games gemaakt werden en dat wilden ze niet. Bovendien kopen mensen Assassin’s Creed-games vooral voor de singleplayer en de multiplayer had niet dezelfde ervaring. Daarom zijn ze teruggegaan naar de tekentafel en zijn zo met de coöp gekomen.
  • Vergelijkbaar met hoe coöp werkt in Watch_Dogs, zal de speler zichzelf tijdens een coöp sessie altijd als Arno zien. Andere spelers zien eruit als andere Assassins. In hun game zijn zij weer Arno en zie jij eruit als een ander personage.
  • Missies falen niet meer automatisch. Missies worden aangepast op de situatie, ook als je niet het script volgt. Er zullen veranderingen en gevolgen zijn wanneer je een missie niet meteen goed uitvoert, maar ze zullen niet zo maar stoppen zoals in voorgaande games.
  • Hooibalen om veilig in te vallen bestaan nog steeds, maar door nieuwe technieken om naar beneden te kunnen free-runnen zal je ze niet zo snel meer gebruiken.
  • De binnenkanten van gebouwen maken de game echt open. Je kan in een willekeurig gebouw gaan om voor wachters te schuilen, maar er kunnen ook wachters in de gebouwen zijn.
  • Je zal de nieuwe 1:1 schaal van gebouwen echt opmerken. Bovendien lijkt het aantal gebouwen in de game ook een stuk hoger dan in voorgaande delen.
  • Wanneer je in de stealth-modus gaat zijn je voetstappen stiller, maar je zal nog steeds snel bewegen. Dit werkt ideaal voor een verrassingsaanval van achteren tegen wachters.
  • Het nieuwe coversysteem maakt het verstoppen makkelijker. Daarnaast kan je simpel om hoekjes kijken.
  • Wachters zullen niet meer automatisch weten waar je bent, als ze gealarmeerd zijn. Ze zullen je gaan zoeken op de laatst bekende postitie waar jij geweest bent. Dit maakt het makkelijker om te ontsnappen, of om de vijanden te flankeren.
  • Het vechten in Assassin’s Creed: Unity is moeilijker dan in eerdere delen. Het is mogelijk om twee of drie vijanden in één keer te verslaan, maar vijf is te veel. Je moet nu ook aandacht besteden aan welke wapens je vijanden hebben. Er zijn voor de eerste keer bossfights, waarbij het belangrijk is om op het juiste moment een aanval te pareren of weg te duiken. Het draait niet langer om ‘button spamming’.
  • De groepen computergestuurde personages reageren nu op elkaar.
  • Er wordt een nieuwe cyclus gestart wat betreft de hedendaagse verhaallijn. De speler is zelf het hoofdpersonage van deze verhaallijn. In de eerste twintig minuten van de game zal je begrijpen hoe Ubisoft het aanpakt. Het belooft ‘cool’ en ‘erg verrassend’ te worden.
  • In de mensenmassa kunnen tot 30.000 verschillende mensen zijn.