http://playsense.nl/images/file/img_53f3450b022ab.jpg

De PlayStation 4 doet het erg goed en zal ook ongetwijfeld later dit jaar één van de meest gewilde kerstcadeaus zijn als het gaat om elektronica en/of gaming consoles. Met inmiddels 10 miljoen op de teller van verkochte exemplaren, spreekt ook Sony van een succes, maar hoe dit komt? Daar weet Sony niet zo goed op te antwoorden.

Eurogamer sprak met Yoshida, de president van Sony Worldwide Studios en in dit interview kwam naar voren dat Sony moeilijk kan begrijpen wat er precies allemaal gebeurd. Sony heeft research gedaan van hoe het mogelijk is dat de PS4 zo goed verkoopt en wie nu eigenlijk de console koopt. Uit dit onderzoek blijkt dat veel PS4-eigenaren niet eens een PS3 hebben gehad en in veel gevallen geen enkele last-gen console.

Ook is Sony bang dat ze alle core-gamers al bereiken, want als je alle core-gamers bereikt hebt en hun je console al gekocht hebben, aan wie ga je dan nog een PS4 verkopen? Maar het blijkt dat dat dus veel mensen die geen console hadden de PS4 kopen en dat veel mensen overgestapt zijn van de Xbox naar de PS4.

“It’s just beyond our imagination. We are so happy. But I for one am a bit nervous because we do not completely understand what’s happening,”

“As soon as we see a great sales number, our instinct tells us we should be concerned about future sales, right? Are we exhausting all the core gamers? If we sell this number of units, there are no more consumers we can sell to. That’s a really terrifying prospect,” said Yoshida. “So we want to understand who are these consumers who we do not necessarily consider core gamers, who are purchasing PS4 and why they are doing it and what they are doing with PS4, so we can create a bit more of a positive future, rather than saying, wow, we have sold to every single core gamer. So that’s what we are doing.”