Over precies 14 dagen zijn er waarschijnlijk veel van jullie die de wereld van Destiny gaan betreden. Het duurt niet meer lang en we hebben nog wat nuttige informatie voor je. In de game zul je door de opzet van een MMO veel verschillende wapens kunnen vinden en verdienen. Deze zijn tussen jouw eigen klassen door te ruilen via een kluis, maar niet ruilbaar onder andere spelers.
Dit gaf Bungie aan op haar eigen site in een wekelijkse update. Daar valt te lezen dat jij ze hebt verdiend en met jouw arsenaal kan laten zien wat voor verhaal je hebt meegemaakt. Ze bevestigden daarnaast ook nog dat je onderling bij jouw Guardians wel de mogelijkheid hebt om items door te geven.
De wapens zijn dus aan de speler gebonden, maar we vroegen onszelf af hoe het nu zit met de rest van de uitrusting, zoals de helmen, schoenen enzovoort. We hebben even gespeurd en kwamen er zo achter dat ook de uitrusting alleen voor degene is die het heeft gevonden of verdiend. Naar onze mening een goed systeem, maar wat vinden jullie daarvan?
“Nope. We want you to earn ‘em. You should be able to tell a badass story for every sweet jewel in your arsenal. Once you earn them, the various Guardians under your account will be able to trade them. But weapons belong to the players who acquire them through action and bravery.”
dat vindt ik nou nog eens goed onderbouwde en helemaal mee eens
Da’s wel een rare keuze, maar wel begrijpelijk.
Je hebt ook niet echt ‘drops’ in de game dus het lijkt me ook niet echt nodig als men toch altijd kiest wat hij/zij wil.
Vet kut dan kan ik ze niet aan mn vrienden geven. Als je mn vriend bent heb je et al verdient en tis niet oneerlijk want ze hebben minder ervaring dus daar win je al mee
Volledig mee eens.
Gewoon zelf verdienen is leuker.
@derage88: vindt jij dat :p
Wel een mooi lulverhaal om ervoor te zorgen dat ze ruilen met andere spelers technisch niet hoeven te implementeren, haha
@Crusader: Nou, ik vind het echter een goede reden. Anders krijg je ook nog eens de welbekende goldfarmers en situaties zoals in Diablo III, die niet heel goed hebben uitgepakt.
Super! Dan heb je zelfverdiende gear. Ipv vriendjes politiek etc. Ook geen ingewikkelde economie en draait het toch meer om skill en XP
Het is geen MMO…
Vind wel goed idee maar kvind wel dat je toch iets kan delen met je vrienden iets wat niet veel waard is maar toch ge bruikbaar als die persoon nog ver achter zit om hem een duwtje te geven !
Klinkt meer als ’te complex om te maken, dus nee’. Maar dat is de sceptische ik.
@Faunus: ja klopt, dat bedoel ik ook.
Door dit niet te implementeren scheelt dit hun een hoop ellende.
Vindt het ook niet erg.
Gewoon lekker zelf verdienen die handel
@Crusader: dat implementeren lijkt me geen hele moeilijke opgave voor zo’n studio 😉 deze keuze lijkt me wel uit experience design voort te komen