Battlefield 4 kende nu niet bepaald een soepel verlopen lancering toen de game verscheen. Op de verschillende platformen waren problemen die ook nog best lang aanhielden. Bij DICE weten ze nu dat ze het vertrouwen van veel spelers terug moeten winnen, want veel van hen zijn dat kwijtgeraakt. David Sirland van DICE Los Angeles sprak hier laatst over met GameSpot.

Hij vertelde dat ze bij de lancering en eerder dit jaar het vertrouwen van spelers hebben verloren. Die hebben waarschijnlijk zelfs niet eens meer het vertrouwen dat DICE een stabiele game kan afleveren bij launch, maar Sirland zegt dat hij wil dat al deze spelers eens moeten zien waar ze mee bezig zijn en wat de ontwikkelaar nog gaat doen. Hij denkt dat ze veel dingen moeten doen in plaats van alleen maar wat te zeggen om het vertrouwen terug te winnen.

Sirland is er ook zeker van dat ze de fout met Battlefield 4 niet meer gaan maken, dit omdat ze qua werkwijze veranderd zijn. Het is volgens hem een gigantisch project en daarbij is het beter dat je sneller input krijgt wat je kan verwerken in de game. Volgens de producer is het ook bevorderlijk voor het proces als je open staat voor veranderingen of ideeën. Hij vindt ook dat de community slim is en meer krediet verdient.

“I am certain that [Battlefield 4’s troubled launch] won’t be repeated because we’ve changed the way we work.It’s just a giant project, any Battlefield game is a giant project. And the more input you can get early, the better, and the more you can be open with changes you’re making or ideas you have, the better, I think. Because our community is much smarter than we probably give them credit for.”

Uiteindelijk waren ze blij met de release van Battlefield 4 en ze dachten dat er wel problemen zouden ontstaan, maar zoveel hadden zij ook niet verwacht. Uiteindelijk is het doel van de teams achter Battlefield om het vertrouwen in de serie weer bij iedereen weer terug te winnen.