Gisteren kon je hier al lezen dat ontwikkelaar Red Barrels momenteel al druk bezig is met Outlast 2, het fel geanticipeerde vervolg op de horrorhit die begin dit jaar heel wat stof deed opwaaien. Nu laat het team weten dat de sequel in tegenstelling tot het origineel tegelijk op alle platformen zal verschijnen.
Waar Outlast dus eerst op PC, dan op de PlayStation 4 en dan pas op de Xbox One verscheen, zal dat nu niet langer het geval zijn. De game wordt op dezelfde datum beschikbaar voor alle gamers en daar kunnen we uiteindelijk alleen maar blij om zijn. De reden? Wel, ze hebben nu hun “pijpleiding”. Lees maar:
“Outlast #1 was released on one platform at a time because we had to create our pipeline. Now that our pipeline is in place, we should be able to release Outlast #2 on PS4, XB1 and PC at the same time.”
Yeahh, Goty 2014-2015!
Yannickvanloon
als ze em weer gratis weggeven via PS+ dan download ik de game meteen 😛
Geloof dat maar niet, ik denk dat ie weer zo’n 20 euro gaat koste
Maar dat is het wel waard☺
Wordt zo moe van die donkere horror, zombie en overlevingsgames. Ze komen vrijwel allemaal op hetzelfde neer tegenwoordig, verstop je voor iets in kasten en onder bedden want je heb niks om terug te doen. En dan willen ze exact hetzelfde waarschijnlijk voortzetten in een sequel. Dit gaat gewoon verkeerd aflopen want het is waarschijnlijk gewoon meer van hetzelfde, iets wat ze hoogstwaarschijnlijk ook wel als extra DLC hadden kunnen verkopen. Van mij mogen developers nou wel eens wat nieuws en creatiefs uitvinden dan elke keer met hetzelfde te komen en van elkaar te kopieren.
Kan niet wachten!
Ik sta al met mijn koffers klaar op het station wachtend op de Hype-trein 😀
@derage88: Ik vind Dying Light wel verfrissend in de genre met de FP look. Dead Rising is ook iets anders, een beetje, maar helaas alleen voor de Xbone.
@84.29.68..xxx:
Inderdaad, zeker weten!
Ik vond Outlast zelfs de prijs van een triple AAA titel waard. Nog geen een keer een survival-horror gespeeld die het genre waard was. De reden? Gewoon de hele setting! Geen wapen, het verhaal, omgeving..
Ben ik de enige die Outlast zo voorspelbaar vond? Al die schrikmomenten hoorde je al lang aankomen
Ik heb de eerste nog steeds niet uitgespeeld… Dat vluchten is niks voor mij denk ik. Zelfde met mirror’s edge, had er na het eerste level genoeg van.
Afwisseling van thriller en actie zoals F.E.A.R. en Alan Wake vind ik leuker.
@Ezio Auditore da Firenze: Neen hoor. De eerste twee uur waren verfrissend en wat mij betreft geniaal. Daarna werd het bij mij ook meer routine, maar dat is bij de meeste horrorgames zo. Schrikmomenten hebben dan niet meer dezelfde impact en terwijl de gameplay best spannend bleef, ging mijn hartslag ook steeds minder de hoogte in. Het is in dat opzicht wel een voordeel dat Outlast niet te lang duurt en op tijd eindigt.
ik kan niet wachten