Op 9 december zal de eerste uitbreiding voor Destiny verschijnen genaamd The Dark Below. Hierin zit onder andere een nieuwe Raid en twee nieuwe Strikes. Voor deze content moet je betalen, maar met de release zal er ook wat gratis content uitkomen.

Bij de wekelijkse blog update liet Bungie namelijk weten dat er sowieso 5 extra slots komen voor de bounties die je kunt oppakken. Nu zijn dit er nog maar 5 wat af en toe onhandig is, want hierdoor moet je vaak op en neer naar de Tower gaan. Naast meer slots voor de bounties zullen er ook nieuwe wapens en stukken armor worden toegevoegd.

In de update vertelden ze ook meer over Eris, welke boven dit bericht te zien is. Deze handelaar zal dan arriveren in de Tower waarbij je nieuwe bounties kunt ophalen die gericht zijn op de coöperatieve ervaring in de nieuwe DLC. Deze bounties zijn opgezet in verschillende stappen, vergelijkbaar met de exotische versies die je kunt doen voor onder andere exotische wapens, zoals de Bad Juju.

“Quests are a new storytelling mechanism that we’re using in the Dark Below. They are multistage tasks that culminate in a reward, similar to the Exotic Bounties you may have experienced. Unlike Exotic Bounties, the Quests in the Dark Below can be completed by players who are solely focused on the cooperative story content of The Dark Below.”

Zo zul je dus bijvoorbeeld bepaalde acties moeten uitvoeren tijdens de Strike ‘Will of Crota’ of naar de Aarde gaan om de Hive aan te pakken. Met The Dark Below wijzigt Bungie ook hoe ze het verhaal aan je vertellen. In deze content experimenteren ze ermee en mag je wat anders verwachten, zoals we gewend zijn van de normale missies. Dit gaat ook via Eris, welke een handelaar en verhaalverteller is en die een beetje eng is, aldus Bungie.

“This new way of storytelling in Destiny is a bit experimental in nature. We’ve seen players spending a lot of time in the Tower, and we’ve heard loud and clear that players would like more unique gear and additional Bounties. Eris is one part storyteller, one part Tower Vendor, and tens parts creepy.”

Een nieuwe manier hoe het verhaal wordt gebracht dus, maar hoe gaat dit uitpakken? In de hoofdgame zelf zijn ze er naar onze mening niet helemaal in geslaagd om het verhaal overtuigend te brengen, zoals we al aanhaalden in onze nieuwe rubriek Second Opinion.