Assassin’s Creed: Unity heeft sinds de release nog steeds te kampen met technische problemen waarvan de inkakkende framerate er natuurlijk één is. Niet verwonderlijk dus dat de derde patch zich alweer aandient en hieraan voorafgaand heeft Ubisoft nu middels een reactie laten weten wat de oorzaak van al deze technische problemen is.

Volgens Ubisoft heeft het te maken met overbelasting van de instructie queue (wachtrij), wat invloed op de performance heeft. Dit probleem zou zich niet hebben voorgedaan voor de lancering toen de game namelijk getest werd in een gecontroleerde omgeving.

Neemt niet weg dat Ubisoft nog steeds druk doende is om de technische problemen die de game nu parten spelen aan te pakken. Vandaar dat men alweer bezig is met een derde patch die binnenkort moet gaan verschijnen en waarbij onder meer de volgende punten zullen worden aangepakt.

  • Streamlining some technical aspects of navigation: We’ve fixed a number of edge cases with our detection system to smooth certain behaviors during parkour. We’ve fixed a few objects which were improperly tagged to smooth navigation.
  • Improving task scheduling: We’ve tuned the way the computing tasks are prioritized and parallelized by the processor cores to improve framerate in certain edge cases.
  • Tweaking performance for Reach High Points: We’ve optimized the reach high points, during the camera swooping sequence to improve framerate a little bit.

Aan de ene kant is het goed dat Ubisoft er bovenop zit om alle bugs aan te pakken, maar aan de andere kant had het natuurlijk nooit zover mogen komen. Hopelijk trekt men hier lering uit met het oog op een nieuw deel wat er volgend jaar ongetwijfeld zal komen.