http://playsense.nl/images/file/img_54f05295dd7f3.jpg

De PS4 is krachtiger dan de Xbox One, dat gegeven staat inmiddels vast, maar dit is niet altijd te merken bij third-party games. Veel ontwikkelaars zorgen ervoor dat de games nagenoeg gelijk zijn op de consoles, met hier en daar een uitzonderin. Zo kennen PS4-games vaak een betere resolutie dan de Xbox One.

Ontwikkelaar Overkill, het team achter PayDay 2, meldt volledig gebruik te gaan maken van beide consoles. Producer Almir Listo voegt hier nog iets aan toe, hij zegt namelijk dat wanneer het mogelijk is om uit de PS4 meer performance te halen, ze dit ook gaan doen.

Het zou volgens hem oneerlijk zijn om te zeggen dat de versies op de PS4 en Xbox One identiek zijn, want heel eerlijk gezegd kunnen ze meer uit de PS4 halen dan uit de Xbox One en hij ziet geen reden om dit niet te doen. Dit is eigenlijk een sneer naar Ubisoft, die besloot Assassin’s Creed: Unity identiek te maken, om discussie te voorkomen. Wat resulteerde in heel veel discussie…

“They [PS4 and Xbox One] are both going to be… I don’t know if I’m able to say ‘identical’, but basically we’re going to cram in as much as we can,”

“It would be unfair of me to say that they’re going to be identical, because if hypothetically speaking we can make the PS4 make better stuff than the Xbox One does, then why wouldn’t we do that? If we can take it up a notch, improve the frame rate a bit or whatever, why wouldn’t we do that?”