http://playsense.nl/images/file/img_54f723695c575.jpg

Shuhei Yoshida, de geliefde president van Sony Computer Entertainment Worldwide Studios heeft gezegd dat ze proberen de adviesprijs van Project Morpheus zo laag mogelijk te houden. Er is tot op heden nog altijd geen duidelijke informatie over wat de VR-headset van Sony gaat kosten, maar tijdens een interview met Gizmodo gaf de beste man iets meer informatie.

Hij meldt dat Project Morpheus een console product is en daarbij is het van belang dat je accessoires op een zo laag mogelijke prijs houdt. Project Morpheus is alleen geen goedkoop product, het nieuwe prototype introduceert een 18 miliseconde latency, OLED-scherm in Full-HD, 120FPS en ga zo maar door. Een schatting van de prijs maken is dan ook lastig, maar we hopen in ieder geval rond het prijspunt van de PS Vita wat zo’n 200 euro betekent.

Project Morpheus staat gepland voor een release in de eerste helft van 2016.

“This is a console product so we like to provide our hardware at as low price as we can do. That approach is always consistent,” the executive replied.

“What’s actually defining the timing is we have set technical goals for specification – under 20 millisecond latency, the screen, etc. Now we have these, we can draw a roadmap to the launch. We took a year since last GDC, but taking time is not too bad considering more people now own a PS4, so it’s easier for us when we release the Morpheus that we have the target market already larger.”