De laatste versie van de Prince of Persia kreeg nog al gemixte fan reacties. Het was zeker geen slechte game, maar de grafische stijl sprak lang niet iedereen aan. Zeker niet na het hoogtepunt in de serie en het einde van The Sands of Time trilogie. Ubisoft keert met de nieuwe titel in de franchise terug naar de oude vertrouwde stijl.
Michael McIntyre, de game level design director van Ubisoft heeft aan Kotaku verschillende details verteld. Zo zullen water en de tijd een grote rol gaan spelen in de game. The Forgotten Sands laat je wederom spelen met de tijd en zal veel elementen met zich meebrengen van The Sands of Time. Het vechtsysteem is ook aangepast. Dit keer kan de prins tot wel vijftig tegenstanders tegelijk om zich heen krijgen en zul je meer ontwijken dan blokken met je zwaard. Het verhaal van The Forgotten Sands zal zich afspelen in de tijd tussen de eerste twee delen van The Sands of Time trilogie. Prince of Persia: The Forgotten Sands zal 20 mei uitkomen.
dus is dat lelijke getekende grafix bij deze weg of niet ???
@dikked: Ja, de graphics zullen realistischer ogen en de getekende stijl van de vorige game zullen niet terugkeren in deze titel.
Hier heb ik wel zin in!
Ik las ergens dat ze wss. de graphics engine van Assassins Creed gaan gebruiken!!! (de laatste PoP,die getekend was, was ook een gemodificeerde AC engine trouwens)
@rufuzmitchell: Het is bevestigd dat The Forgotten Sands op de engine van Assassin’s Creed 2 zal draaien 😉
@Flow:
Nice!!! ik ben dr helemaal klaar voor! thanx for the heads up!
Ik hoop dat het weer die oude glorie terugbrengt.
@Flow: dat is een goede zaak!