Gisterenavond werd Assassin’s Creed: Syndicate officieel onthuld en daarmee is de informatiestroom op gang gekomen. Zo weten we nu dat dit nieuwe deel enkel uit een singleplayer zal bestaan en geen enkele vorm van multiplayer zal bevatten. De reden dat Ubisoft zich ditmaal puur op een singleplayer richt heeft er mee te maken dat ze zich op het verhaal van Jacob en Evie willen focussen, aldus Francois Pelland (executive producer).

“The reason we are doing this is to really focus on the roots of the franchise/ That’s why all nine studios are focused on delivering this single-player experience.”

Dat is niet de enige reden, want nieuwe gameplay mechanieken zouden zich niet lenen voor een multiplayer. Denk hierbij zoal aan de mogelijkheid om voertuigen te stelen en de nieuwe mêlee combat.

“We felt like, especially with the type of fight that we have, a very hand-to-hand, very close combat fight, that we needed to have very high responsiveness on the system.”

“That’s one thing. It’s navigation as well. When we decided two years and a half ago, we said, let’s do London of 1868. You cannot have vehicles that are just cosmetic. You cannot have vehicles that are just there to look good. Players would have said, I want to drive those things. That adds complexity to the thing. It’s more technical reasons [for leaving out multiplayer.]”

In Assassin’s Creed: Unity had je heel Parijs tot je beschikking evenals Versailles. Dat bracht ons al een groot speelveld, maar het Londen van Assassin’s Creed: Syndicate is nog iets groter. Het totale speelgebied is namelijk 30% groter dan dat van Unity. Londen bestaat in de game uit zes stadsdelen en dat zijn de volgende: Westminster, The Strand, het centrum, Whitechapel, Southwark en Lambeth. Uiteraard speelt ook de rivier de Thames een belangrijke rol.

Assassin’s Creed: Syndicate verschijnt op 23 oktober later dit jaar. Eerder vandaag kon je al het nodige aan nieuwe screenshots bekijken, zie hier.