Eerder gaf Capcom al aan zeer graag door te willen gaan met het uitbrengen van geremasterde versies van oudere, doch populaire games voor onze current-gen consoles. Of je er als gamer nu op zit te wachten of niet, Capcom ziet het als een ‘key business‘ voor de toekomst. Vooral de opkomst van het digitale tijdperk geeft meer ruimte voor dit soort releases.

“HD remasters of our catalogue hit titles will be one of our key business activities … [digital sales] created new demand for these titles. For example, overseas download sales of “Resident Evil” (HD Remastered) in the past fiscal year were far higher than we expected.”

Uit deze quote blijkt dan ook dat de (onverwacht?) hoge verkoopcijfers van de remasters geleid hebben tot dit besluit. Het heeft schijnbaar nagenoeg geen risico om een kleinere studio aan de oppoetsbeurten te laten werken, terwijl de grotere aan nieuwe titels werken – met grote waarschijnlijkheid zelfs aan de opvolgers van de remakes die het beste verkopen.

Het kan dus ook gezien worden als een peilmethode om er op gemakkelijke wijze achter te komen waar de fans de meeste interesse in hebben. Tevens noemt Capcom het een manier om een groter publiek te kunnen laten genieten van hun aanbod van games.