Horizon Zero Dawn, van de Nederlandse ontwikkelaar Guerrilla Games, was zonder twijfel één van de tofste titels van de E3 dit jaar. De studio heeft nu wat meer details bekendgemaakt over de engine waarop de game draait, de resolutie en de framerate.
Jan-Bart van Beek van Guerrilla Games vertelde aan VideoGamer dat Horizon Zero Dawn op de Killzone: Shadow Fall engine draait. De engine is overigens wel enorm aangepast, omdat deze oorspronkelijk niet gemaakt was voor een grote open wereld-game. Guerrilla heeft er twee jaar over gedaan om de engine geschikt te maken voor Horizon.
Verder liet de ontwikkelaar weten dat Horizon Zero Dawn een resolutie van 1080p en een framerate van 30 frames per seconde kent. Nu ziet de game er dermate goed uit dat de keuze voor 30FPS enigszins begrijpelijk is, wil je zulke graphics uit de PS4 kunnen halen. We vragen ons alleen wel af of de game later niet ook op 40-45 FPS gaat lopen, net als bij KZ:SF Singleplayer. Voor nu speelt GG in ieder geval op safe door 30FPS te noemen, maar het zal ons niet verbazen als dit later meer gaat worden.
Lekker guerilla, voor mij toch de game of the show. Je kon meteen zien dat het de zelfde engine was als killzone, die dino’s konden net zo goed helghast monsters zijn. Ben trots met ps4’tje.
Beter dat ze direct aangeven dat het 1080P @ 30fps is, (ipv 60fps welke mogelijk niet goed loopt en dan teruggeschroefd moet worden) waardoor het best zo kan zijn dat dit in het eindproduct hoger komt te liggen.
1080 p op ps4 ja Xbox altijd 720
Had ik al gedacht dat ze die engine gingen gebruiken wat zeker niet mis is !!!!!
en nu is het wachten op comments van mensen die niet zonder 60fps kunnen leven. het is voor sommige mensen net zo belangerijk als lucht.
Well.. That’s one for the wishlist.
Liever een stabiele 30 FPS dan een slechte/onstabiele 60 fps.