Opvallende keuzes is Guerrilla Games aan het maken voor Horizon Zero Dawn, zo heeft de game namelijk geen multiplayer en zullen er ook geen tutorials zijn. Het is aan de speler in Horizon de taak om uit te vinden hoe die een robot te lijf zal gaan. Zo dien je gedrag te observeren en kansen in te zien om je slag te slaan en de robot neer te halen. Je kijkt volgens ontwikkelaar Van Beek vanuit de bosjes stiekem toe en wacht op het juiste moment. Je observeert het gedrag, merkt de zwakke punten op en vervolgens is het gaan met die banaan.
De learning curve met Horizon Zero Dawn kan dus iets pittiger zijn dan normaal, maar geen tutorials klinkt eigenlijk wel heel fijn. Je bent meer op jezelf aangewezen en de uitdaging wordt hierdoor groter, als je geboren wordt krijg je immers ook geen handleiding voor het leven en laat dat het leven nu net zo interessant maken.
Goede keuze, ik vind tutorails altijd iritant duurt altijd zo lang bij de meeste games
Verheug me op ontzettend op dit spel!!
ik verheug me ook. eindelijk het wauw gevoel van de ps4 waar ik al zo lang op wacht
@Peter01:
Dat wauw gevoel is nog even afwachten, het lijkt mij wel een veelbelovende game.
Het zal niet de eerste keer zijn dat te hoge verwachtingen er voor zorgen dat een game tegenvalt.
tutorials raced iedereen doorheen aangezien ze bij elke game t zelfde zijn dus kun je ze beter eruit laten voor andere dingen die wel nuttig zijn
overigens wel jammer dat een game zoals deze die schreeuwt om multiplayer het gewoon niet krijgt
En ’t doel is om zoveel mogelijk oud ijzer te verzamelen? Of wat?
Kan me voorstellen dat je na 2 dinootjes wel genoeg geëten hebt?
Maar we zullen zien wat t gaat worden.
Gelukkig ik geef er ook nooit aandacht aan, wil het altijd zo snel mogelijk weg drukken.
Dit is nice, tutorials zijn vaak stront irritant.
@Steamer: er nuchter bij blijven is goed. en laat de verwachtingen idd niet te hoog op lopen. maar laten we voor de sfeer gewoon aannemen dat de game ons omverblaast. en laten we “Het zal niet de eerste keer zijn dat te hoge verwachtingen er voor zorgen dat een game tegenvalt” veranderen in “Het zou niet de eerste keer zijn dat te hoge verwachtingen er voor zorgen dat een game tegenvalt” want zo klinkt het tenminste niet dat je verwacht dat het een teleurstelling word. ik snap het wel als je dat verwacht, maar probeer positief te blijven. dan voel je je wat beter.
geen tutorial, minimale hud etc. dat zou vet zijn.
Die zin van: als je geboren wordt zit er immers ook geen handleiding bij…alsof de schrijver in het bos is geboren en zich opgewerkt heeft naar psx schrijver…
@chronic010: En ja hoor, het wachten was op iemand die hierop ging reageren. Het is is toch gewoon een leuke vergelijking of het nou helemaal klopt of niet?
On topic. Ziet er veelbelovend uit deze game. Ik pre-order alleen niks meer tegenwoordig door een aantal teleurstellingen. Ik hoop in ieder geval op een verfrissende, te gekke game.
de eerste alinea van dit bericht is al een tutorial an sich
@84.105.132..xxx: Waar zie je mij schrijven dat het niet leuk is dan?
@84.105.132..xxx: @chronic010: Onze Roy wel, die is opgegroeid tussen de wolven.
Guerrilla heeft 4 lead writers van cd projekt red overgenomen hebben. Dus met het verhaal gaat het hopelijk ook heel goed zitten
Begint wel een beetje op shadow of the colossus te lijken dit.
@Sensu: Wuhahaha samen met Mowgli? Geweldig
de game zag er zeker goed uit! en met de tutorial bedoelen ze in dit geval volgens mij die kleine quicktime eventjes waarbij je verteld wordt dat je op vierkantje moet drukken voor de finishing move of om te locken op zn sweetspot (weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen :p)… in dit geval moet je dus zelf zoeken naar die sweetspot.. en voor een game als dit lijkt mij dat perfect! 😀 kan niet wachten om hem te spelen.