http://playsense.nl/images/file/img_55880570882e3.jpg

Grand Theft Auto V is een game die we allemaal wel een warm hart toedragen, mede dankzij het feit dat de vrijheid van de speler zo zwaar weegt. Todd Howard, director van Fallout 4, zegt zelfs dat GTA V een inspiratiebron is geweest voor Fallout 4. GTA V doet volgens hem heel veel dingen goed die hij ook met Fallout 4 wil bereiken. Hij kijkt naar GTA V en ziet heel veel waarvan hij denkt ‘wow, hoe hebben ze dit gedaan’.

Dit is ook wat men probeert met Fallout 4, een gevoel van vrijheid die je in staat stelt om overal te gaan en staan waar je wilt. De game stopt jou in een virtuele wereld waarin jij de regisseur bent en bepaalt wat er gaat gebeuren. Ook meldt Todd dat ze waarschijnlijk veel te veel doen, iets wat met GTA V ook merkbaar is, in positieve zin, om alles is immers gedacht.

He said GTA 5 has been one of the most successful games at creating a sense of scale and saying “yes” to the player.

“Well, in our games, we want to give you complete freedom,” he said. “So, I think of the last few years, I think GTA 5 had succeeded the most at the same type of thing we try to do. I look at that game and think, ‘Wow, I just don’t know how they did this.’

“That’s what we try to create, that sense of going anywhere and doing anything. GTA 5 does it so well. It puts you in its world and it makes you its director. It says yes to the player a lot, and that’s what we try to do. It’s just a phenomenal game.”