http://playsense.nl/images/file/img_559117cc81c98.jpg

Sony neemt Project Morpheus erg serieus, het project van de Japanse gigant is Sony’s eerste intrede in de VR-markt en zoals je hier al kon lezen zijn ook wij er erg enthousiast over. Hierin zijn wij niet de enige, meerdere media spreken vol lof over Project Morpheus, iets wat wel anders was tijdens de ‘3D-hype’ van een aantal jaren geleden. Of het allemaal ook daadwerkelijk van de grond komt moet natuurlijk nog blijken, maar het begin is er.

Shawn Layden, CEO van Sony Computer Entertainment America, zegt in een interview met Forbes dat Project Morpheus meer is dan enkel een accessoire. Volgens hem is Project Morpheus meer een platform en heeft het de potentie om net zoveel impact te hebben op de industrie als smartphones. Het gamen op je mobiel werd eerst ook gezien als bijzaak, maar is tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld en een platform op zich.

Shawn Layden is dus erg enthousiast over Project Morpheus, succes is echter alleen te behalen wanneer Sony het ook daadwerkelijk goed gaat ondersteunen met genoeg software en een betaalbare adviesprijs evenals dat veel derde partijen content leveren.

SCE America CEO Shawn Layden suggested as much in a recent interview with Forbes. “VR for us, it’s not a peripheral,” Layden said. “It’s not a, ‘here’s the latest way to interact with the game’ thing. It’s a platform. It has the ability to impact gaming the same way that smart phones [changed] cell phones… before it was ‘I can talk to a person, I can text a person, what more do I need?’ But then the smart phone came out and it’s like, wow, I can do all that in my hand? I think Morpheus is going to have a similar impact on gaming or entertainment consumption.”