http://playsense.nl/images/file/img_559a521698f70.jpg

Digital Foundry heeft de beelden van Star Wars Battlefront die op de E3 getoond zijn eens nader onderzocht en kwam tot een aantal mogelijk zorgwekkende conclusies. Zo loopt de demo op de PS4 volgens hun op 900p met post-process anti-aliasing en komt deze demo niet in de buurt bij de reveal trailer. Volgens DF liep de reveal trailer native op een hogere resolutie dan 1080p en werd deze gedownsampled naar 1080p om scherpere textures te kunnen krijgen. Ook had de reveal trailer geen enkele drop qua frames en toonde het volgens DF een geïdealiseerde versie van de game, een versie die mogelijk niet in de buurt komt van het eindproduct.

“genuine, practical look at console gameplay in motion,” but follows up by saying that “from an early pixel-count we see the game matches the basic framebuffer setup of Battlefield 4 and Hardline: the evidence suggesting this PS4 build runs at a native 1600×900 with a pass of post-process anti-aliasing.”

DF viel het ook op dat de console demo een veel lagere depth of field had en dat de per-object motion blur effecten uit de eerste trailer ontbreken in de nieuwe. Objecten hadden in de initial reveal trailer immers allemaal hun eigen motion blur, maar in de demo zien we dit niet terug. Hieronder vind je een voorbeeld voor mensen die niet helemaal snappen wat per-object motion blur betekent.

Zowel Battlefield: Hardline als Battlefield 4 liepen beide op 900p op de PS4, nu was dit op zich geen ramp en heeft BF4 bijvoorbeeld nog steeds erg mooie graphics en is het vrij scherp. De trailer die je het eerst gezien hebt van Star Wars is niet representatief voor de game die je mogelijk straks gaat krijgen.

Per-object motion blur uit

http://www.stevenlu.net/files/motion_blur_2d/60_noblur.gif

Per-object motion blur aan

http://www.stevenlu.net/files/motion_blur_2d/60.gif