Destiny is geen game voor de korte termijn, dat mag inmiddels wel duidelijk zijn. Zoals eerder al bekend werd moet het gezamenlijke project van Bungie en Activision minimaal tien jaar meegaan.

Om dat te onderstrepen heeft engineering lead van Destiny, Luke Timmins, in een interview met GamesRadar nogmaals aangegeven dat je eigen aangemaakte personages in de game tien jaar te gebruiken zullen zijn. Check hieronder wat hij hier precies over te zeggen had.

“We certainly take it seriously that Destiny is a ten-year thing. It’s a long-term thing and with these adventures that we’re adding my contract to you – and any player – is that your Guardian will always be there. We’re going to keep adding new stuff for you to do and I’d hope you’ll look at The Taken King and be like, ‘I’m looking forward to logging on again and hooking friends online’.”

In Destiny kunnen minder en meer ervaren spelers immers met elkaar optrekken, alleen kunnen spelers die net komen kijken niet dezelfde missies spelen als spelers die al een stuk verder zijn met hun personages. Bovendien beschikken nieuwkomers ook niet gelijk over dezelfde bescherming en over dezelfde wapens als hun meer ervaren collega’s.

The Taken King is de eerstvolgende uitbreiding die er voor Destiny zal gaan verschijnen en wie weet wordt volgend jaar Destiny 2 al aangekondigd. Gezien het bovenstaande komt de vraag op tafel wat Bungie gaat doen voor nieuwkomers om hun personages in de tussentijd sneller te laten stijgen in level. Anders zou de instapdrempel voor nieuwkomers wellicht onnodig hoog kunnen komen te liggen.