En het is nog niet eens augustus. Met nog ruim drie maanden te gaan tot de officiële release, zit Fallout 4 al in het ‘afrondingsstadium’ van de ontwikkeling. Maar, zo zegt Pete Hines, dat was het eigenlijk al voordat de game überhaupt werd aangekondigd.

Alles wat de game je te bieden zal hebben is achter gesloten deuren getest en de kans is klein dat er nog nieuwe features zullen worden toegevoegd aan de game. Hetgeen waar zij zich nu op focussen is dat de game soepel speelbaar is met daarbij een release waarin zich zo min mogelijk bugs voordoen.

“You’re not adding new features in May, June, July in the year you’re releasing; you’re trying to get everything fixed.”

Maar dat wil niet zeggen dat een aankondiging in hetzelfde jaar als de release een impact heeft gehad op de invloed die de fans hebben op de uiteindelijke game. Bethesda heeft er namelijk veel tijd in gestoken om forums door te spitten naar ideeën voor dit nieuwe deel.

“You can do anything, you just can’t do everything. So you have to be able to prioritize and figure out what are the big wins, what are the challenges you’re going to tackle, and what are the things you just don’t have the bandwidth to take on.”

De game staat gepland voor een release op 10 november van dit jaar.