De release van Metal Gear Solid V: The Phantom Pain is nog maar enkele weken van ons verwijderd en dus vond Hideo Kojima, de bedenker van de serie, het een goed moment om te praten over de moeilijkheidsgraad van de game en vooral ook in vergelijking met die van Ground Zeroes, de proloog op The Phantom Pain.

Kojima meldde op Twitter dat spelers die Ground Zeroes lastig vonden, wel tevreden zullen zijn met de moeilijkheidsgraad van The Phantom Pain. Dit gaat hem vooral zitten in de schaal van de game en enkele hulpmiddelen die je tot je beschikking zal hebben. In Ground Zeroes zat je in een vrij klein en gesloten gebied, waar je niet uit kon ontsnappen.

Missies in The Phantom Pain daarentegen spelen zich af in grotere gebieden en door het gebruik van hulpmiddelen zoals de Fulton heb je meer mogelijkheden om uit een benauwde situatie te komen. Hierdoor zal de moeilijkheidsgraad over het algemeen wat minder hoog aanvoelen.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ligt vanaf 1 september in de winkels. Metal Gear Online, het online gedeelte van de game, lanceert echter wat later, namelijk op 6 oktober.