Tegenwoordig zijn er een aantal uitgevers die soms de neiging hebben teveel te tonen van hun aankomende titels. Hierdoor weet je eigenlijk al voor een groot deel wat er gaat gebeuren wat soms zonde is. Bij sommige games wil je eigenlijk zo min mogelijk weten en uitgevers spelen daar weleens op in om een hype te creëren. Volgens de senior producer van Horizon: Zero Dawn, Mark Norris, is het beter om niet te veel te delen van een nieuw project, zodat geïnteresseerden er meer naar uitkijken.

Aan Gamespresso vertelde Norris dat ze niet veel zullen delen van en over Horizon: Zero Dawn. Guerrilla Games zal dus spaarzaam zijn wat betreft aankondigingen op dit vlak. Norris zei wel dat je alles zal leren over de ‘Old Ones’, de machines en de relatie tussen het hoofdpersonage Aloy en de wereld. Alleen zul je dit zelf moeten ervaren in de game en niet vooraf tot je krijgen via vrijgegeven informatie.

“You will know everything about the Old Ones and you will also find out where the machines are and why. You will also learn about the relationship between Aloy and the machine. But I’m not going to say anything about it in advance. Players should experience it all themselves and find out.”

Zo vond Mark Norris de onthulling van Fallout 4 op de E3 als liefhebber niet zo geslaagd, omdat de ontploffing van de atoombom bij Vault 111 al te zien was. Dit was volgens hem iets teveel van het goede en dat kan een kwalijk effect hebben naderhand. Zo verdween voor hem al een stuk van het mysterie.

“There isn’t a greater Fallout fan than me, I always talk a lot about Vault-111 and I even have a Vault 111-Hoodie. And they have showed in the trailer when the bomb struck. And I said, no, why did you do that? You ruined the whole mystery for me that Fallout always had,”