Ontwikkelaar Treyarch organiseerde een tijdje terug een multiplayer beta voor Call of Duty: Black Ops III. Naast het feit dat het altijd tof is om een game voor launch al uit te kunnen proberen, was de beta ook erg belangrijk voor de ontwikkeling van de game. David Vonderhaar van Treyarch heeft inmiddels een lijst vrijgegeven van de belangrijkste aanpassingen aan de game, die zijn doorgevoerd naar aanleiding van feedback op de beta.
Enkele noemenswaardige veranderingen zijn het verzwakken van de ‘Black Hat’ uitrusting en de ‘Rejack’ ability, die veel spelers te krachtig vonden. Verder worden spelers nu meer beloond wanneer ze de robot begeleiden in de Safeguard-modus en wordt de wapenbalans verbeterd. Onder andere de Razorback en M8A7 worden aangepast. Hieronder de volledige lijst.
- Some players were dissatisfied that the Black Hat equipment was too powerful. We agree. Our new hacking mechanic scales the hacking speed based on how close you are to the target, and will require precise aim to hack Scorestreaks in a reasonable time. Time-to-hack has been adjusted upwards across the board to make it more challenging to hack, especially at the higher end of rewards. Hackers now also appear as a red dot on the minimap for the duration of the hack, which, along with VO notifications that a Scorestreak is being hacked, provides players the ability to counter by hunting down the attacker.
- Rejack sparked its fair share of controversy during the Beta for a number of reasons, most of which were valid. Included in that list: putting players into Rejack did not count as a kill, and players were using Rejack to stack Scorestreaks. Now, putting a player into Rejack counts as a kill. Players receive kill credit immediately in-game, on the scoreboard and leaderboard, and in persistent stats. Rejack now also resets all Scorestreak progress so that it cannot be used continuously throughout a match to pad progress towards high-level Scorestreaks.
- We’ve talked a lot about the flinch mechanics during the beta — that’s when getting hit causes your weapon to move out of position. Our improved networking code would sometimes cause bullet flinch to stack, so we put a cap on how much you can flinch while ADS. While you will still flinch when shot, it will be within tighter constraints to keep you closer to your aim.
- We improved the feedback that you have downed your target by including the red “kill marker.” This marker will subtly grow in size with each subsequent hit, turning red upon dealing lethal damage as added reinforcement to confirm the kill.
- During the beta, any downward or backward player movement could make the grenade toss distances feel awkwardly short. This has been adjusted so that player velocity never negatively impacts grenade trajectory. We also tweaked grenade speed and distances.
- Players felt Concussion and Flashbang grenade types were very powerful. While both grenade types need to be in order to stay viable as equipment choices, we reduced the Concussion grenade stun time by 1 second and are now unlocking the Tactical Mask perk (the counter for both Concussion and Flash Bangs) earlier in the progression system at level 13.
- By popular request, we’ve added a “Time in Hill” stat for the scoreboard and leaderboards in the Hardpoint game mode.
- Players did not feel sufficiently rewarded for escorting the robot in Safeguard. Players now receive +25 score for every 3 seconds that they escort the robot toward the enemy base.
- Players wanted additional details about how they were eliminated. The Kill Cam and Final Kill Cam now show what killed you (including weapons, Scorestreaks, Specialist weapons, equipment, etc.) and what perks the player has equipped.
- Additionally, various weapon-balancing changes were implemented, including to the Razorback and M8A7.
World at War 2.. waarom niet.. waarom weer zo een futuristische aanpak. Waarom vertel me waarom. Nieuwe generatie zo flashy mogelijk! Waarom.. gewoon guns, aantal killstreaks en skill. Thats it.. k#t generatie 🙂
Had echt genoten van de beta, nog 4 weekjes 🙂
De beta heeft me absoluut overgehaald om de game te halen. Goed om te zien dat ze er werk van hebben gemaakt. Toch kijk ik ook wel uit naar weer een ouderwetse tweede wereldoorlog game of iets in die trant. Even weg uit de future.
Was wel blij met de beta. Ik ga deze dit jaar niet halen.
Veels te futuristisch naar mijn smaak.
Het niet installeren van de beta is ook een signaal. Ik ben er helemaal klaar mee.
Ik heb alle COD’s in bezit t/m Ghosts. Ghosts was al niet heel denderend, maar met die Exo pakken etc. was ik er helemaal klaar mee.
@Redrum83: ik deel zeker je mening over de toekomst shit, maar Treyarch wil de BO’s saga 😉 afsluiten, was al een tijdje bekend maar dat terzijde.
Ik had ook mijn hoop op Treyarch gezet dit jaar om wat meer naar de core van de game te gaan, zoals MW op ps3.
Maar na de beta te hebben gespeeld was ik aangenaam verast door de feel van de gameplay, het was BO’s 1 in een strakker jasje, controles soepeler, sfeer super enz.
Ookal ben ik wat CoD moe, toch zal ik geregeld de mp spelen, maar nooit zoveel als de ZombieS van Treyarch, want daar koop ik de game 85% voor.
Off topic: beta van Star Wars Battlefront is awesome, zegt iemand die nooit een Battlefield heeft gespeeld (wel gespeeld maar nooit lang, te saai vind ik), jaja ik speelde liever cod, is meer mijn ding.
Wat een bullshit zeg,waarom zal je nu noch rejack gebruiken de enige reden om het te gebruiken is zodat je scorestreak behoud.
@Redrum83: Ik vind deze setting ook niks…Maar WW2 hoeft van mij ook niet hoor.
@81.11.213..xxx:
Mis de oldskool shooters.. maar wie weet pak ik deze wel op door gebrek aan iets beters.. op aanrader van jou ook dan ey! Dus dont let me down 😉
@chronic010:
Haha ok ja ging me meer om het terug naar basic verhaal… settings maak niet zoveel uit.. als het maar niet verder dan 2020 gaat.
Deze koop ik gewoon laatste deel om Black ops aftesluiten@chronic010: De setting in de eerste black ops koude oorlog was vet.
WW2 we weten nu wel hoe die oorlog eindig. Heb al genoeg met M1s en tommy guns gekillt.
@Redrum83: black ops was world at war 2. nee zo heette het niet maar het is wel gewoon een vervolg erop. maja ik denk dat je eerder het idee van waw2 mooi vind. het concept zeg maar. ouderwetse guns. ouderwetse alles. en dat is idd gewoon vet. er komen veel te weinig shooters uit in de wo2. en ook te weinig shooters uit in deze tijd. altijd futuristisch. wat ik hoop met deze game is dat het adhd gehalte van advanced warfare gedimd is. het is niet normaal. de meeste mensen spelen redelijk normaal. maar er loopt altijd een eikel zonder leven die ongetwijfeld aan de speed ofzo zit (en dertig liter energy drink). de springt heen en weer alsof het super mario is. echt irritant.
edit: en de meeste wapens in advanced warfare zijn kut en lelijk.
@Redrum83:
Ik deel je mening helemaal. Mis de goede ouwe tijd nog steeds, MW 1 en 2 waren echte shooters waar je serieuze skills voor nodig had. De daaropeen volgende cod’s werden steeds noob vriendelijker….
Ook een van de redenen waarom ik cod gewoon niet meer speel. Ze roepen wel dat games zich doorontwikkelen en dat je daar in mee moet groeien. Maar een bepaalde setting is een persoonlijke keuzes. Ik kan me gewoon niet meer vinden in de keuzes die Activision maakt. Alleen gebaseerd op geld….
Ik twijfel of ik de game ga halen bij release. De beta lag me niet zo.. maar goed nou heb ik dat met elke nieuwe COD.. misschien hou ik het nog wel een jaartje uit met AW..
die cod fans halen m zoiezo ookal zit er schijt met cod erop 🙂