Toen de PlayStation 3 net uit was ging het niet goed met de verkopen. Klachten waren onder andere dat de console te duur was, er te weinig games waren en meer. Hiervan was het gevolg dat de Wii en de Xbox 360 de PS3 inmaakten in de slag om de meeste verkopen.

Nu is dat gelukkig anders, sinds de release van de Slim doet de PS3 het beter en beter. Dit is ook wat Sony ziet, volgens Peter Dille zit de PS3 steeds meer in de zogenaamde “overwegingszone’. Dit is volgens hem vooral te danken aan de lage prijs, ondersteuning voor het steeds populairder wordende Blu-ray en de PlayStation Move.

Voor alle PS3 gamers is dit alleen maar goed nieuws, hoe meer kopers hoe meer (exclusieve) games. Lees hieronder een deel van het interview met Dille.

“Five years ago [when Wii was released], it was harder. A convergence device was tough [to sell]..but I do think the consumer is ready for it, it seems like the time is right for this and this is probably the most-researched campaign I’ve ever been part of.

We had a lot of folks in America who it was news to them that the PS3 has a Blu-ray player. Part of this is that if you’re not in the market yet for something, you don’t pay attention and I think when our price-point was at $600, it wasn’t in reach for a lot of Americans because of the economy and so they just tuned it out.

But all of a sudden, once the PS3 came down to $299, it’s in the consideration zone for many more people than previously and all of a sudden it’s like: we’re getting a hi-def TV, we’re going to need to connect..and you need to feed the beast. The best way to do it from our perspective is the PS3 where you’ve got Blu-ray, the internet connection and you’ve got games.”