Nog meer Uncharted 4 multiplayer details: voertuigen, aantal maps, microtransacties en meer

Uncharted 4: A Thief’s End draait natuurlijk hoofdzakelijk om de epische singleplayer, maar de game bevat ook een mutiplayer modus en deze werd gisteren tijdens de Sony persconferentie op de Paris Games Week onthuld via een actievolle trailer. Inmiddels hebben we meer gameplay beelden gezien en leerden we dat de multiplayer een framerate van 60 FPS heeft.

Het blijft echter details regenen omtrent de Uncharted 4 multiplayer, want er is nog veel meer informatie bekendgemaakt. Zo maakte Naughty Dog bekend dat er geen dedicated servers zullen zijn. De game maakt namelijk gebruik van client hosts. Het is niet bekend wat er precies gaat gebeuren als de host tijdens een potje het spel verlaat, maar daar zal vast een passende oplossing voor gevonden worden.

Verder liet de ontwikkelaar weten dat het als doel heeft om acht multiplayer maps aan te bieden wanneer Uncharted 4: A Thief’s End volgend jaar lanceert. Robert Cogburn, lead multiplayer designer, vertelde ook dat dit acht compleet nieuwe maps zullen zijn. Er zitten dus geen remakes van oude maps bij.

Cogburn deed ook nog een best verrassende uitspraak over voertuigen in de multiplayer. Deze zullen niet beschikbaar zijn bij de release van de game, maar Naughty Dog hoopt later na de release voertuigen in de multiplayer van Uncharted 4 te implementeren.

Als laatste maakte Cogburn nog het één en ander bekend over een controversieel onderwerp, namelijk microtransacties. Deze zullen namelijk vanaf de release aanwezig zijn in de multiplayer van Uncharted 4: A Thief’s End. Het is mogelijk om wapens, upgrades en meer aan te schaffen met echt geld, maar Naughty Dog maakte wel direct duidelijk dat alles ook met in-game geld te kopen is. Er zijn geen gameplay-gerelateerde items die alleen met echt geld te koop zijn. Volgens Cogburn is het erg belangrijk om de juiste balans te vinden tussen het grinden voor bepaalde items en het betalen via microtransacties. Data van de aankomende multiplayer beta, die in december plaats zal vinden, zijn hierbij erg belangrijk.

  1.    1806 XP
    PBJ85's avatar

    termen bij nieuwe games zijn tegen woordig niet alleen maar 1080p en 60 fps maar nu zijn de volgende twee termen ook van toepassing: MICRO-transacties en Day One Patch

  2.    6601 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    @PBJ85: De multiplayer van KZ was ook 900P 60FPS net als Uncharted en die game zag er ook erg goed uit jammer maar niet anders. En als je het artikel leest zal het even voor je erbij plakken dan zie dat je argument over de microtransacties erg overtrokken is.

    -Het is mogelijk om wapens, upgrades en meer aan te schaffen met echt geld, maar Naughty Dog maakte wel direct duidelijk dat alles ook met in-game geld te kopen is.

    -Volgens Cogburn is het erg belangrijk om de juiste balans te vinden tussen het grinden voor bepaalde items en het betalen via microtransacties. Data van de aankomende multiplayer beta, die in december plaats zal vinden, zijn hierbij erg belangrijk.

  3.    1806 XP
    PBJ85's avatar

    @Flaming_Kaiser: klopt… voor deze titel is het overtrokken. Maar ik geloof dat we in game jaar 2014 haast nooit van de term MT hadden gehoord in PlayStation titels (GTA 5 had het iig wel). er komen nu steeds meer games uit met MT en niet enkel de kleine indies of van b kwaliteit maar gewoon dikke AAA titels (U4 MGS5 bijvoorbeeld)… ze kunnen dan wel zeggen dat ze het willen uitbalanceren maar dan vraag ik me af HOE? Als je eenmaal 20 euro neer legt en daardoor de M16+scope+Grenade launcher+cloak perk (kortom top of the bill wapen en perk) kan kopen terwijl je nog maar lvl 2 bent… dan kan iemand die het niet doet er toch nooit aan tippen? Oke de gene die geen gebruik gaan maken van MT zullen bij tig uren MP en een lvl 50 pas het wapen kunnen kopen terwijl de ander door het gekochte wapen in de helft van de tijd op lvl 50 zit…

    Upgrades moet je verdienen en niet kopen.

    terug naar mn vorige post. Ik bedoelde de game industrie in z’n algemeen! elke game krijgt tegenwoordig met de 4 termen te maken. Vroeger spraken we enkel of de game mischien wel 1080p zou draaien. de rest (60 fps\day one patch ect…) boeide niet want ze waren er niet of er werd niet moeilijk over gedaan. We zijn verwend met het het-moet-altijd-beter-virus in plaats van het kijken naar de kwaliteit van gameplay!

  4. Anoniem -   
    178.85.36..xxx's avatar

    Zolang microtransacties geen invloed heeft op gamen vind ik t niet erg ander soort kleding of gekke filters mp extratjes zou beter zijn

  5.    718 XP
    Justinvd's avatar

    @178.85.36..xxx: Precies. Dat gezeik en hebberigheid dat mensen alles voor niks willen. Die mensen werken ook niet voor niks. Zolang het geen invloed heeft op de gameplay is het verder prima.

  6. Anoniem -   
    62.131.233..xxx's avatar
  7.    487 XP
    roeloffzen's avatar

    Prima, day one patch gewoon voor wat laatste fine tuning en microtransacties voor mensen zonder tijd/geduld en alles ingame te verdienen. Moet dit natuurlijk geen eeuwen playtime duren 🙂

  8.    6601 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    @PBJ85: Als mensen het blijven kopen dan is er markt voor helaas. Ik ben het totaal met je eens voor de rest trouwens maar als bedrijf ben je gek als je zo een kans laat liggen. Mijn broer heeft met BF4 ook zo een unlock code gebruikt voor wapens maar daar begrijp ik het wel. Dat grinden voor die wapens duurt een eeuwigheid. Daar wordt ik zelf schijtziek ziek van als uitbundig gamer.

  9. Anoniem -   
    95.211.231..xxx's avatar

    Waar gaat dit over met die in de vlammen verdwijn trucks en killer totempaal?