PlayStation VR zal de prijs hebben van een nieuwe console, inmiddels bij velen wel bekend. Wat de prijs precies gaat zijn is nog even afwachten, want daarover is Sony tot op heden nog niet concreet geweest.
Dat het geen alledaagse aanschaf zal zijn door een hoog prijskaartje is inmiddels wel duidelijk, maar dat is niet vanwege de intentie om er veel geld aan te verdienen. Sony’s Shuhei Yoshida gaf in een interview met DigitalSpy aan dat de prijs er op gericht is om een zo groot mogelijke installed base te realiseren.
Enkel door zoveel mogelijk PlayStation VR’s te verkopen kan het een succes worden, want dan gaat de content automatisch komen. Daarmee zegt hij indirect dat de prijs zo laag mogelijk gehouden wordt, zodat de verkopen goed gaan. Als de prijs dan nog steeds hoog uitvalt, dan zit dat hem meer in de productie en ontwikkeling dan in de intentie om veel geld te verdienen.
“We are bringing a console mentality and also making developers test it fully before using their content. We tend to price hardware not to make money from it but to get as many install base so that content can be sold. This is the same kind of thinking in the way we are approaching PlayStation VR.
Het artikel waaruit deze uitspraak komt is logischerwijs veel langer en voor meer context en diepgang kan je hier terecht, het is een vrij interessant stuk.
Dat zeggen ze allemaal, maar bij het einde gaat het toch voor het geld
@86.89.238.xxx:
PlayStation is gewoon een onderdeel van Sony, wat een bedrijf is. Het doel van een bedrijf is simpel geld verdienen. Het zou nogal appart zijn als geld verdienen met VR niet de lange termijn strategie van Sony worden.
Ze maakte met de ps3 destijds toch ook verlies? Kan me er iets bij voorstellen hoor, je naam hoog houden en geschiedenis schrijven.
@90.145.166..xxx: een installbase krijgen is nummer 1 prioriteit. Als niemand het product koopt, word er niks voor gemaakt, word het product niet gekocht, en zo krijg je een neerwaarts spiraal. Als iedereen daarentegen het product wel koopt, komen er meer games/apps voor, word het product vaker gekocht. Sony moet dus inderdaad slim handelen door de prijs niet te hoog te maken.
Hoe je het ook wendt of keert, aan het einde van de rit draait het allemaal om winst; of dat nou nu is, of over enkele jaren, het maakt geen moer uit.
Er zal veel ontwikkelingskosten zitten in de VR, dus een het is de bedoeling om zoveel mogelijk VR’s te verkopen. Een scherpe prijs is hiervoor nodig.
Stel de VR kost €300 dan vind ik dat niet duur voor een gloednieuw apparaat. Niet te vergeten dat een midrange Android telefoon ook rond €400 zit. Daarbij is het scherm ook vaak het duurste.
@CrazyFunkyStyle: Dit is toch anders,meeste telefoons zoals iphone en samsung kosten rond 200 dolllar om te maken.Rest is alleen maar marketing en het merk die het zo duur maakt.
@bosnianboss ah ok, dus de verpakking, de distributie, research & development, de materialen, de onderdelen en alle mensen die er werken kosten allemaal niets. Nooit geweten.
Dacht even dat we hem bij een pak melk zouden krijgen.
Sure babe…
Ze gebruiken gewoon dezelfde strategie als de ps4.. In het begin bijna tot geen winst maken en op langere termijn wel. Is gewoon een super strategie!
Trendsetter zijn is ook een ding. Winst komt met de jaren.
@163.158.40.xxx: Dat hebben ze bij de Vita andersom gedaan 🙂
vraagje welke mensen mogen geen vr spelen is het slecht voor de gezondheid of valt dat wel mee?
Top kek, letterlijk
@86.88.142.xxx: Denk mensen die last hebben van Epilepsie.
Niemand werkt gratis bij sony
@178.85.36..xxx:
@86.89.238.xxx:
Als je een half brein hebt dan begrijp je dat ze willen verdienen op de software niet de hardware…….