https://youtu.be/RNtIv_wjc_g

Homefront: The Revolution was aanwezig op de Paris Games Week en daar is nu over naar buiten gekomen wat wij qua resolutie en framerate mogen verwachten. De PlayStation 4 en Xbox One versies worden qua framerate gelocked, de PC versie heeft geen lock. Afhankelijk van de kracht die je PC in zich heeft kun je het zo gek maken als je zelf wilt.

In elk geval kunnen we in Full HD van Homefront: The Revolution genieten, de game heeft een nette resolutie van 1080p. De framerate is gelocked op 30 en dan kun je jezelf afvragen of dat jammer is of niet. Uncharted 4: A Thief’s End gaat bijvoorbeeld voor een meer filmische ervaring en kiest ook voor 30 frames per seconden, terwijl andere games soepeler draaien op 60 fps, met name shooters.

“As far as I know, it will be FullHD. We’re targeting 30FPS on consoles, and on PC it’s whatever hardware you’ve got that you can throw at it. We’re obviously constantly optimizing the engine and again, like I said, trying to make the most out of the hardware; those numbers shift depending where we are in development, but our final target is 30 on consoles.”

Verder wordt Homefront: The Revolution gebouwd met behulp van de CryEngine, waarvan we weten dat deze engine een onzinnig mooie presentatie kan leveren. Ook met deze game wil de ontwikkelaar hier alles uithalen wat erin zit. Een bijzonder detail is dat water ook daadwerkelijk verdampt, want wanneer de zon vol aan de hemel staat zullen de plassen water op straat langzaam oplossen. Physically Based Rendering heet deze techniek en komt samen met de laatste versie van de CryEngine 3. De mensen achter deze titel verwachten overigens niet dat je naar een plasje water gaat staren tot het verdampt is, maar het is wel een mooi detail.

“We do have Physically Based Rendering. Some of the more technical aspects I’m not totally up to date, but we’re constantly adding new things to CryEngine 3 and optimizing it to really get the most of all the hardware that we got available.

One of the smaller touches that has absolutely no gameplay value is that, when it rains, there are puddles that form in the street and then when the sun comes out those puddles slowly dry up. It’s hard to encourage players to just stand there and watch water evaporating, but it’s one of those little touches that we’ve added that really makes the city feel very vibrant and dynamic and alive. We’ve also got a lot of other interesting things going on with our rendering, with our particle system; the goal is that every time a player enters an area, whether it’s day, whether it’s night, whether it’s raining or it’s foggy or clear, you get a very interesting and visually arresting scene as your playground.”

Homefront: The Revolution moet ergens volgend jaar verschijnen en wordt ontwikkeld door Deep Silver Dambuster. We houden je op de hoogte en meer over de game lees je in onze Gamescom hands-on.