Zoals velen van jullie misschien weten is de garantie van je PS3 of PSP na 1 jaar al verlopen. Vele mensen hadden hierover geklaagd bij Sony, en het lijkt erop dat SCEA hier een oplossing voor heeft bedacht.
Er komt namelijk een zogenaamd “PlayStation Protection Plan”. Dat houd in dat als je garantie is afgelopen, je de garantie kan verlengen met één of twee jaar door een extra geldbedrag te betalen. De prijzen van de verlengingen zijn niet erg goedkoop. Zo moet je namelijk $44.99 betalen om de garantie van je PS3 voor één jaar te verlengen. Tot nu toe is dit alleen nog beschikbaar voor de mensen die in de Verenigde Staten wonen. Het is nog niet zeker of dit ook naar Europa komt.
* PS3 – 1-year extension ($44.99) or 2-year extension ($59.99)
* PSP – 1-year extension ($29.99) or 2-year extension ($39.99)
* PSP Accidental Damage – 1-year ($39.99) or 2-year ($49.99)
Vind het zelf een beetje geldklopperij, maar ach zijn altijd wel mensen te vinden die hier in trappen
@GVeyron: idd
ik zou dit doen tot er een nieuwe ps uitkomt
als je ps3 kapot gaat ben je veel meer kwijt om hem te laten repareren
In europa moet je dat zeker niet doen, want consumenten garantie is 2 jaar.
hier wat leesvoer:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Garantie/Basisinformatie/De_wettelijke_garantieperiode_in_Europa
en dan nog heb ik het idee dat ze je naaien als je ze nodig hebt
@Cobra: Klopt, maar daar doet Sony Nederland ook niet moeilijk over. Toen mijn ps3 dit jaar kapot ging (had hem op 1 dag na 2 jaar) is hij gewoon gemaakt…
Ik denk dat ik dit toch wel ga kopen hoor. Ik heb mijn PS3 ondertussen al bijna drie jaar en ik geef liever 60 euro uit aan extra garantie dan 300 euro uit te moeten geven aan een volledig nieuw systeem.
Dit is interesant voor mensen die hun garantie al ten einden hebben,
niet zo voor mensen die nu kopen, het is namelijk nu in de europese
wet geving vast gelegd dat standaard op elk product wat gekocht wordt
standaard 2 jaar garantie moet zitten.
Bovendien liegen de bedragen er niet om, dan koop ik liever nieuw als het buiten de garantie termijn valt, het is nu eenmaal niet meer zo dat een P$3
€499 euro kost en waard is ook mede door de aanpassingen van de firmware door $ony.
Totale onzin. De wet geeft me al voldoende garantie, en de wet is gratis.
Sony maakt mooie spullen, maar als het op garantie aankomt is het zo’n kutbedrijf. Er zijn winkels (die het moeten hebben van het leveren van service), die liever geen Sony verkopen.
Sony geeft het liefst het volgende antwoord bij reparatie tijdens garantie: ‘kunnen wij niks aan doen. Het product is ondeskundig gebruikt.’
nooit problemen gehad met mn PS3.
Ik heb wel al problemen gehad met mijn ps3, en die was al buiten garantie. Dan had ik de keus: 150 euro herstel betalen (HDD weer leeg natuurlijk) en mijn classic 60 GB terug, of 300 euro’s voor de slim. Uiteindelijk koos ik toch voor men oude (wat ik me dus absoluut niet beklaag) en bleek mijn Uncharted II schijfje netjes meegeleverd. Hij was namelijk blijven zitten en kon er niet uit (YLOD).
OK, 150 euro is veel, maar het is nog altijd maar de helft van een nieuwe hè!
Als ze nou ook eens wat doen aan hun garantie service, want ik heb gehoord dat je soms wel weken je PS3 kwijt bent voor je je PS3 weer terug hebt.
Ik heb het zelf ooit gehad met me PSP die was ik 2,5 week kwijt, niks mis mee. Me broer daarentegen was hem in totaal 6 weken kwijt!
Geld betalen voor iets wat je eigenlijk al hebt.. slim als mensen hier ook echt intrappen. Koop sowieso voor geen enkel product extra garantie
Ik had voor 30 euro 3 jaar garantie op mij ps3 bij de wehkamp dat vond ik behoorlijk goedkoop 10 euro per jaar
@Animal: Nou, ik kocht een jaar terug een dikke Full HD-TV voor 700 euro, toen heb ik 80 euro bijgelegd voor 3 extra jaren garantie, in totaal 5 jaar dus 🙂 Dus in sommige gevallen is het juist zeer slim 🙂
In Nederland (de hele EU overigens) heb je bij wet een garantie van 2 jaar op dit soort aankopen.
mjah een kennis van me heeft tot 4 keer aan toe de YLOD op 1 ps3 gehad, in dat geval was een langere garantie wel handig geweest
Tss, dan koop ik wel een nieuwe PS3, ben ik goedkoper uit… nee dat klopt niet. Maar als je lang genoeg doet met je console dan wel 😛
They’re crazy
Mensen….. SCEA als in Sony Computer Entertainment AMERICA!!!
Fijn dat we hier 2 jaar garantie hebben.
In de US is dit maar 1 jaar.
Daarbij is het een verlenging, dus als hier zou het 3 of 4 jaar worden.
En zoals gezegd: is nog altijd minder als € 150,-
watnoukanniet, ik moet je hier helemaal gelijk in geven, ik heb het gehad met een video camera van $ony en al met diversen P$3’s van mensen die het begaven, uiteindelijk komen ze bij mij terecht of bij anderen repair services dan die van $ony, zelf repareren is de beste optie is zo mijn ervaring.
De mensen van $ony en hun repair service zijn ondeskundige mensen en als ze het wel ter reparatie nemen krijg je vaak het antwoord terug met foto’s waar
op te zien is dat ze het verder beschadigd hebben.
Ze doen er dan een briefje bij dat de gebruiker in het product heeft gezeten met een scherp voorwerp.
Ook als je voor zelf reparatie gaat vragen ze idiote hoge bedragen voor de onderdelen, per slot stuuren ze dan ook nog de verkeerde onderdelen of zijn
de onderdelen die ze lever defect.
Kortom $ony is een merk dat ik in de toekomst altijd zal mijden, mijn volgende home entertainmet systeem wordt er een van Microsoft.
Op de P$3 komen wel hele goede games uit die graphisch en qua geluid heel mooi zijn maar de ergernis die ik tot nu toe met $ony heb gehad en nog steeds heb is het mij niet waard, dat ze hun games maar steken ergens waar
er geen licht bij komt net zoals hun consoles en andere producten.
@rwss: screenshot or did not happen?