Momenteel kent Rainbow Six: Siege een gezonde multiplayer omgeving, er zijn veel spelers online en eigenlijk zijn de meeste grote problemen die de game kende wel opgelost. Toch zijn er nog een aantal kleine punten die zeker wel wat verbetering kunnen gebruiken, patch 1.2 lost er weer een heleboel voor je op.

Zo zal de patch de matches meer gebalanceerd maken, want momenteel komen er vaak nog spelers van een heel laag level bij tegenstanders of medespelers van een heel hoog level. Die hebben vaak meer classes, meer ervaring en een betere uitrusting. Ook worden de ping problemen aangepakt die regelmatig voorkomen bij spelers die met hetzelfde datacentrum verbinden. Voor de PC zal het met de nieuwe patch mogelijk zijn zelf een datacentrum te kiezen, maar de verwachting is dat dit uiteindelijk ook voor de console gaat komen.

Verder wordt er een bug bij Kanal gefixed, waarbij het verdedigende team ongestraft naar buiten kon. Een screenfreeze van het laadscherm met de rook op de achtergrond wordt tevens opgelost. Daarnaast wordt ook eindelijk de hit-detection aangepakt, die liet immers nog wel wat te wensen over zo nu en dan. En tot slot is de nieuwe HUD beschikbaar voor de Hardcore modus, waarbij je een nog meer realistische versie van de game kunt spelen.

Deze patch is inmiddels beschikbaar voor de PC, de bedoeling is dat patch 1.2 volgende week voor de PS4 en Xbox One verschijnt. De volledige changelog volgt nog.