De laatste tijd verschijnen er steeds meer open-wereld games op de markt en als alles volgens planning verloopt, zullen er dit jaar nog enkele bijkomen, waaronder Horizon: Zero Dawn van Guerrilla games. Het creëren en interessant houden van een open-wereld is echter niet de makkelijkste taak en dus vroeg de studio om hulp bij een concullega die wel wat van open-werelden af weet.
In samenwerking met CD Projekt Red, de ontwikkelaar van het tot Game of the Year uitgeroepen The Witcher 3: Wild Hunt, willen ze het beste resultaat verkrijgen voor hun eerste game met open-wereld. De belangrijkste elementen hierbij zijn niet hoe groot de map bijvoorbeeld in zijn totaliteit is, maar hoe de map gevuld en ingedeeld is en wat je er allemaal kunt doen. Volgens Guerrilla’s Mark Norris moet je meer naar de inhoud kijken, dan naar de grootte.
“I think it’s always interesting when we talk about an open world, [many] wonder how big the map is. I think one of the things you should ask is how dense the population of that map is, what activities will be [like] or if it will [be] a map where you [have to] run where there is absolutely nothing,”
“We are really seeing the quality of the content that will be on the map, the number of secondary missions, how we want to shape the main story over the world map and feel full. We do not have a size that we can give, but I can say that we have done an analysis of other games and I think we have achieved something that will be good for Horizon.”
Horizon: Zero Dawn ziet er natuurlijk al erg goed uit, maar we zijn benieuwd wat Guerrilla nog meer in petto heeft om te voldoen aan de eisen voor een goede open-wereld game. De game staat gepland voor een release ergens in 2016, maar een exacte releasedatum is nog niet bekend.
Nice! Hoewel ik nog steeds twijfel over robot dino’s 🙂
Petje af hoor, als dat de insteek is en met hulp van CD Projekt Red heb ik goede hoop dat de speel wereld echt wat te bieden heeft straks.
@JaHe: Same here, toch een stukje Nederlandse trots die ervoor zorgt dat ik de game toch in de gaten blijf houden…maar ja, die robodino’s…ach we zien wel, altijd beter dan generieke zombies oid. :p
ik hoop dat dit goed komt wand ik kijk zo naar die game uit
Goty
Hoe groter hoe beter, en de inhoud komt er vanzelf wel uit als je er lang genoeg mee speelt.. :p
@WJayW: True there, beter robotdino’s dan zombies 🙂
Amen!!!
Inhoud boven de grote van de map!
Zolang het maar geen MGS5 wordt waar de wereld groot is maar vooral erg leeg.
Naar deze game kijk het meest naar uit dit jaar.
Cdprojekt heeft de lat wel erg hoog gelegd voor open world games. Maar toch wel goed om te zien dat mensen van Cdprojekt hier aan meewerken. Ik ben benieuwd.
Als ze nu naar bethesda kijken dan komt dat wel goed