Enige tijd terug lieten we al weten dat er een forse update voor Rainbow Six: Siege zou verschijnen onder versienummer 1.2. Deze patch verhielp onder andere de niet gebalanceerde matchmaking waar veel klachten over kwamen. Nu is er weer een nieuwe update beschikbaar voor de game, namelijk versie 1.3.

Deze patch is een stuk kleiner en verbeterd slechts enkele kleine zaken, maar niet geheel onbelangrijk. Deze patch repareert met name fouten die online voor kunnen komen. Voor je gemak hieronder de volledige changelog.

Top Community-Raised Bug Fixes

Level Design Fixes

  • Fixed a bug that allowed players to exit their zone during the preparation phase (red wall). When transitioning from proning to standing position combined with putting up a barricade, players were able to go through walls. We believe this exploit is now solved. Please share your experience in this forum thread if you still encounter it after the patch (information we are looking for listed in opening post).

Online Fixes

  • Partial fix of Error [2-0x00000041]. Refer to the High Priority Issues in the Known Issues post for more information.
  • Potential full fix of the loading screen freeze (smoke background). Refer to the High Priority Issues in the Known Issues post for full information.
  • Potential full fix of the failed data synchronization issue. Refer to the High Priority Issues in the Known Issues post for full information.
  • Session authentication operation requests are now using the per data center proxy instead of the Dev one.
  • Improved error tracking, for easier issue identification from our side.
  • Various smaller connectivity and crash fixes.