DiRT Rally verscheen eerder als early access game op Steam, waarna Codemasters de game steeds verder heeft uitgebreid. Inmiddels is er ook een console release aangekondigd voor de game en Codemasters heeft hierover aangegeven dat deze versie nieuwe content zal bevatten, welke niet oorspronkelijk al in de PC versie zat.

Zo bevat de game bij de release een gravel versie van Pikes Peak, meerdere track varianten en tevens zal er een serie van tutorials in de game aanwezig zijn. Deze tutorials leren de spelers de basiszaken van het besturen van een rally auto. Verder bevat de consoleversie drie nieuwe Colin McRae liveries en zeven nieuwe auto’s.

  • Peugeot 208 T16 Pikes Peak
  • Renault 5 Turbo
  • Renault Alpine A110
  • Opel Corsa Super 1600
  • Peugeot 207 S1600
  • Renault Clio S1600
  • Mini Classic Rallycross

Verder zal er nog een optie bijkomen waardoor spelers in de carrière modus direct een Rallycross auto kunnen kopen, waarmee ze gelijk aan dergelijke races mee kunnen doen. Hierdoor creëert men dus meer vrijheid in de carrière. Al deze extra’s zullen ook naar de PC-versie komen met een update. Wellicht dat dit rond de release van de consoleversie zal zijn.

Daar zal het niet bij blijven, want Codemasters heeft de intentie om de game na de release van meer content te voorzien. Een tijdschema hieromtrent is echter nog niet bekendgemaakt, maar dat zal ongetwijfeld richting de release wel volgen.

Verder zal er naast een gewone editie ook een DiRT Rally Legend Edition uitkomen, deze bevat onder andere een lange documentaire over de inmiddels wijlen rally legende Colin McRae.

Afsluitend nog wat over de doelstellingen van Codemasters. In gesprek met VideoGamer heeft de ontwikkelaar bij monde van chief game designer Paul Coleman aangegeven dat ze een resolutie van 1080p nastreven met een framerate op 60 frames per seconde. Op de PS4 zijn ze bijna zover, de Xbox One versie vereist nog iets meer werk om dat te realiseren.

“We’re very, very close on PS4 [to 1080p/60fps]. We’ve still got a little bit more work to do on Xbox One. But, you know, I think that’s fair to say that for everyone out there, PS4 is certainly a little bit easier to get this stuff running smoothly. That’s not to say that we’re not going to try and get as close as we can with it [on Xbox One].”