Na een gesloten beta gaat The Division ook een open beta aanbieden om spelers te laten testen en ervaren hoe de game is. Je zou in eerste instantie misschien verwachten dat er weinig verschil tussen de beta’s zal zitten, maar dit blijkt niet het geval. Maar liefst 1,6GB aan veranderingen en toevoegingen mogen we toevoegen aan de al bestaande client. Mocht je de gesloten beta dus al hebben gespeeld, dan hoef je alleen je client te updaten voor de open beta.

Ten eerste is er een nieuwe missie beschikbaar die je de Tech wing laat gebruiken, hiermee wordt meteen duidelijk dat je als speler meer gaat zien van de Cleaner groepering. De Dark Zone is verder een stuk uitdagender geworden, kisten met allerlei materialen zullen minder snel verversen. Daarnaast zijn er meer AI gestuurde tegenstanders en zijn ze lastiger om te doden.

De Manhunt Timer level 5 voor agenten die rogue zijn gegaan zal op pauze komen te staan en niet verversen. Sowieso is het voor spelers die het uitdagend vinden om rogue te gaan – je keert je hierbij tegen je medespelers – een stuk interessanter om dit daadwerkelijk te doen. Eerst leek de straf die je hiervoor betaalde vrij hoog, maar daar komt nu verandering in. Als je het nu namelijk overleeft verdien je 1,5 keer de kill bounty. Tot slot wat dat betreft moet je echt wat schade aanrichten aan je medespelers, per ongeluk een kogel zal je niet meer rogue doen gaan.

Hieronder een compleet overzicht van alle aanpassingen en toevoegingen, de beta begint op 19 februari en eindigt op 21 februari.

Dark Zone

  • New High End weapons available in the Dark Zone
  • Refresh rate on Dark Zone chests has been greatly reduced
  • Non-player enemies in the Dark Zone have been significantly increased in number
  • Non-player enemies in the Dark Zone have been buffed slightly
  • The Manhunt Timer now pauses instead of refreshing while in combat as a level 5 Rogue
  • The Reward for surviving as a Rogue Agent has been increased to 1.5x the kill bounty
  • The Health Bar for Agents in the Dark Zone now only turns red when they actually become Rogue
  • A new warning icon has been added to indicate an Agent who has shot another player but has not done enough damage to go Rogue
  • Dark Zone experience leveling curve has been adjusted slightly
  • Disabled the option to transfer Dark Zone brackets as a Rogue (This prevents players using Bracket Transfer as a means to escape after becoming Rogue)
  • Removed some ropes that allowed players to reach areas that gave them an unfair advantage

Other changes

  • New Ubisoft Club Action available for participating in the Open Beta unlocking an exclusive reward in-game
  • New and improved Tutorial Video
  • Tutorial video is now available to view from the Character Select Screen
  • Fixed two bugs that allowed players to become invisible to other players
  • Fixed an exploit with Ballistic Shield Skill that allowed players to become invincible
  • Cheat Detection and Prevention additions and updates
  • Fixed mismatch of stats that occurred occasionally between Vendor Inventory and Player Inventory when item purchased
  • Adjusted player movement speed while running with a grenade in hand
  • Fixed a bug that sometimes caused other player’s name and health bar to not be visible in the Dark Zone
  • Fixed some Weapon Mods that resulted in incorrect stat values when equipped
  • Fixed some weapons that didn’t appear as Contaminated when obtained in the Dark Zone
  • Fixed a bug with the Reward Claims Vendor that caused stacks of consumables to be decreased under specific circumstances
  • Fixed a bug with stats display not updating when browsing Vendor Inventories
  • Fixed a bug that caused continuous vibration under very specific conditions
  • Fixed a very rare bug that prevented players from being able to fire or switch their weapons
  • Added mission Dialogue lines in Missing Persons: Heather Lau Side Mission
  • Several environment fixes to prevent falling through world issues in specific places
  • Multiple stability fixes (23 unique crashes fixed)
  • Server optimizations and improvements (players will receive less connection errors now)
  • Multiple localization fixes and improvements
  • Additional polish & bug fixes too numerous to mention!