http://www.psx-sense.nl/images/file/img_56bc789530474.jpg

Firewatch kampt sinds de release op de PlayStation 4 met de nodige framerate problemen. Zo zijn er veel framedrops die leiden tot irritatie bij de gamers. De ontwikkelaar achter Firewatch heeft hier vandaag op geregeerd en meldt op de hoogte te zijn van dit probleem. Vervolgens vertelde men ook bezig te zijn met een patch die de problemen moet gaan oplossen.

Momenteel is men dan ook in gesprek met de mensen van Sony en Unity (de engine waarin de game gebouwd is) om de performance te optimaliseren. Het moeilijke hieraan is echter dat drie partijen samen moeten werken om het op te lossen, wat ervoor zorgt dat dit niet snel gerepareerd zal zijn.

We moeten dus nog even geduld hebben, maar de problemen zijn in ieder geval erkend en men werkt aan een oplossing.

“We’re currently talking with both Sony and Unity (the creators of the engine the game is built in) to continue to optimise performance of the game on console,” Campo Santo’s Sean Vanaman explained in a Reddit thread on the issue. “Unfortunately, it’s a process that requires all three parties to be involved unlike a typical bug that we can quickly fix on our own (we’re pretty good at that).”

“We’ll definitely be patching all platforms with every little content and performance fix we can find so folks can rest assured we’re doing everything we can (and WILL for a long time. We want the game that’s on Steam/PS4/anywhere to be the best possible version even after we’re out out of the excitement of the launch window).”