Vorige week kwamen we met het bericht over een gamebreaking bug in The Division waar steeds meer spelers last van kregen. Communicatie over het probleem vanuit Ubisoft liet op zich wachten, maar kwam er uiteindelijk wel. Ze lieten weten dat de bug een hoge prioriteit heeft en dat ze het snel willen oplossen.

Deze bug is een paar weken geleden ontstaan toen iemand een high-end rugzak maakte in de game, want in The Division kun je allerlei items zelf maken door middel van blauwdrukken. Helaas ging het hierbij mis, want kort daarna verdween deze rugzak. Althans, deze was niet meer zichtbaar net als andere items, zoals wapens.

Door het ontbreken van de rugzak raakt de inventaris van het personage te vol, wat als gevolg heeft dat je account uiteindelijk volledig onbereikbaar wordt. Dit hebben we vorige week zelf ondervonden waarbij we op een gegeven moment zelfs een onzichtbare agent hadden inclusief zwevende wapens.

Erger nog, we kunnen inmiddels niet meer in de game komen, want we kijken al een week tegen het laadscherm aan. Het menu van de game is volledig buiten ons bereik wat dus nogal vervelend is. Dit probleem treft zoals we lezen op het forum van The Division steeds meer spelers, want er komen nog elke dag nieuwe meldingen bij. Het platform wat het zwaarste is getroffen is vooralsnog de PlayStation 4.

Gisteren vond er weer het wekelijkse onderhoud plaats en de hoop was dat dit het probleem zou oplossen. Dat is echter niet het geval en het ziet er steeds meer naar uit dat deze tergende bug niet zomaar opgelost zal worden. We adviseren je om dus uit te kijken met wat je maakt in de game.

Er schijnt wel een omweg te zijn om de game te bereiken als je een high-end rugzak maakt en hiervoor moet je jouw inventaris onder de 40 items houden. Hierdoor zal je – als je rugzak verdwijnt – niet over het limiet heen gaan. Hier zit wel een risico aan verbonden, want als je veel wapens met modificaties hebt, kunnen die weer voor problemen zorgen wat betreft je inventaris.

Een bezoeker van het forum en tevens slachtoffer van de bug had contact opgenomen met de technische ondersteuning van Ubisoft. Die kreeg het advies het onderstaande stappenplan uit te voeren bij bereikbaarheid van het menu en het personage. Helaas zijn de meesten veroordeeld tot een oneindig laadscherm, maar wellicht dat sommige spelers hier nog wat aan hebben.

Thank you for contacting Ubisoft Support. We are currently investigating the infinite loading and crafting issues that some players are experiencing. We currently do not have an estimated time of resolution but we will provide an update once more information becomes available. ​

In the meantime, here is a workaround that some players have reported as resolving the issue for them:

– Move a couple of items (weapons/gear) to the stash
– Log out and log back in
– If items are still missing, place another item into the stash
– Log out and log back in

The missing items should return after making space in the inventory by placing items in the stash. You will need to log out and log back in to see the items, but every time you do that, you might get a MIKE error.

If your stash is already full to the limit, you can create a second character and play until the new character is able to access the stash. Once the second character is able to access the stash, you can move some of the items to the character’s inventory to make space. Once you have space in the stash, go back to the first character and follow the workaround steps.

Hopefully this workaround will allow you to recover your missing items, but if not (or if you’re unable to log into the game to try the workaround), rest assured that this issue is still under investigation and we thank you for your patience during this time.

Wees dus gewaarschuwd, dit kan je speelplezier flink bederven. Ubisoft weet ervan en werkt aan een oplossing en zodra we meer duidelijkheid hebben, laten we het weten.