Knipsel
Call of Duty: Infinite Warfare is de nieuwste telg in de franchise, zoveel werd gisteren wel duidelijk. Inmiddels hebben we een uitgebreid persbericht ontvangen van Activision waarin veel meer informatie over de game staan en dit alles hebben we hieronder voor je samengevat.

In de game neem je de rol aan van kapitein Reyes, een Tier 1 Special Operations piloot, die de controle neemt over de Retribution, één van de laatste oorlogsschepen van het leger waar je voor vecht. Met de kracht van dit schip en de overgebleven coalitie troepen moet Reyes het tegen een sterke vijand opnemen. Deze vijand (Settlement Defense Front ofwel ‘The Front’) is ontstaan als afsplitsing van de United Nations Space Alliances tijdens een oorlog jaren geleden.

Onze planeet, de Aarde, is in de setting van Infinite Warfare ontdaan van haar Aardse rijkdommen daar waar de industrie en bevolking is blijven groeien. De mensen van de Aarde vertrouwen nu op kolonies in het gehele zonnestelsel die op hun beurt weer planeten en asteroïden bezoeken en onderzoeken op zoek naar brandstof en andere hulpmiddelen. The Front is in de tussentijd bezig om steeds meer macht te verkrijgen en daarom proberen ze controle uit te oefenen op deze buitenposten. Voordat er echter een oorlog uitbreekt zijn er diplomatieke missies geweest, maar de spanningen zijn in deze game dermate hoog opgelopen dat het een kwestie van tijd is alvorens het fout gaat.

De game zal je een mengelmoes van momenten brengen in de campagne dat uiteenloopt van tot aan je knieën in de modder staan tot ruimtegevechten. Dat betekent rondrennen met je wapens en achter de vijanden aanjagen in een jet, waarbij je zonder problemen vanaf de Aarde zo het heelal in vliegt. Het vliegen en dus de space combat is een sleutelelement van de campagne, waardoor het geheel een nieuwe dimensie krijgt. De eerder genoemde Retribution is in deze het moederschip en functioneert als je thuisbasis tussen je missies door.

Als laatste, gedurende de campagne krijg je tevens de beschikking over een eigen jet-fighter, namelijk The Jackal. Dan is er natuurlijk nog een multiplayer en deze beschikt over een nieuw ‘movement’ systeem, waarbij de nadruk op frontlinie gevechten ligt. Ook beschikt de game nog over een derde modus en dat is een coöperatieve Zombie modus. Daarmee stapt ook Infinity Ward in het succesverhaal van de Zombies nadat Treyarch hier ooit mee begon en Sledgehammer er een eigen draai aan gaf.