Diplo

Digital Foundry, de inmiddels gevestigde naam binnen de gamesindustrie die bekend staat om het onder de loep nemen van nieuwe games en het kijken naar de performance hiervan, checkt deze keer No Man’s Sky voor ons. In de video hieronder kun je een uitgebreide analyse bekijken van de game en hoe deze zich staande houdt als het gaat om een stabiele framerate.

De game loopt qua resolutie op native 1080p en de framerate is gecapped tot 30fps, hierboven zal de framerate dus nooit komen. Toch zijn er jammer genoeg wat framedrops, niet wanneer je ter voet gaat verkennen, maar wanneer je gaat vliegen kunnen er drops richting de 20fps zijn.

No Man’s Sky zelf ligt vanaf 10 augustus in de winkels, morgen dus en de technische analyse van Digital Foundry kun je hieronder bekijken.

One of Sony’s top-billed titles for 2016, No Man’s Sky builds each planet on-the-fly using voxels rather than traditional polygons. Running at a native 1080p, PS4 performance is also capped at 30fps, and rarely misses a beat while exploring planets by foot. However, drops to 20fps and under are sometimes possible while flying aircraft – notably on quick boosts around newly-disovered worlds – though playback is typically at 30fps here as well.