quake-champions-screenshot_1920.0

Tijdens de E3 van dit jaar kondigde Bethesda Quake Champions aan, alleen waren console-gamers hier niet blij mee. De shooter komt namelijk alleen uit voor de pc, omdat de PlayStation 4 en Xbox One niet krachtig genoeg waren. Je zou misschien verwachten dat de komst van de PS4 Neo en Project Scorpio daar verandering in gaat komen, maar dit is helaas niet het geval, zo heeft creative-director Tim Willits laten weten tegenover Finder.

Willits laat weten dat Quake Champions nu al op console kan draaien. Het is echter de bedoeling dat Quake Champions op een hoge framerate draait voor ‘full twitch aiming’. Hier is dan ook een muis en keyboard voor nodig om deze snelheden accuraat te kunnen besturen. Een console maakt gebruik van een controller en die is niet gebouwd om supersnelle games te spelen. Quake Champions is dus wel mogelijk op console, maar dan moeten er aanpassingen worden gedaan qua snelheid.

Well we can run Quake Champions on consoles now because, you know, it’s just code. But we want to run it really fast, we want to have the full twitch aiming, and we want rocket jumping, which is really hard on consoles – really hard. So we feel that for a competitive game to play at events like QuakeCon, the PC platform is the best. Although, and I mentioned this at E3 where it all got blown out of proportion, I am not completely shutting the door on consoles. It’s just not what we are going to do now, because we would have to change the game. Consoles cannot do the same things [as a PC].