Als je het afgelopen weekend je PS4 aangezet hebt, dan zal je vast gezien hebben dat patch 1.07 voor No Man’s Sky gedownload werd. Mits je de game hebt natuurlijk. Patch 1.07 is dus vrij snel verschenen en deze kent ook een behoorlijk uitgebreide changelog, die we hieronder voor je op een rijtje hebben gezet.
De changelog laat zien dat er een aantal game breaking bugs zijn opgelost. Ook zien we dat er veel vervelende bugs zijn aangepakt, waardoor het aan te raden is om de game met deze laatste update te spelen, zodat je de beste ervaring hebt.
Objectives and stuck without Hyper-drive Issues
- Player no longer able to redeem your pre-order ship at a point which would then prevent you learning the hyper-drive blueprint (and if you have done this, we save you).
- Player no longer able to bypass being sent to find hyper-drive tech by reloading a save in game at a very specific point.
Getting Stuck in the world
- Fixed a couple of low repro bugs that could result in you falling through the world and getting stuck underground.
- A raycast in some space stations could hit a very specific point that would put the player inside the floor.
- Fixed an issue that would cause your ship to be thrown in the sky at high speed when taking off (in rare cases could in turn lead to getting stuck).
- Fixed an issue that would cause your ship to get stuck in terrain and prevent you from taking off, if the player managed to out run generation of terrain LOD 1, and land inside an overhang.
Gameplay
- Some players were unable to achieve the extreme survival journey milestone, this has been resolved.
- Fixed an issue where some players had some technology types being reported as “already known” when they weren’t actually known.
- Under some circumstances a message was sometimes misinforming you that you learnt a blueprint when you hadn’t, this has been fixed now.
- It was possible you could use up all available slots for waypoints on the galaxy map and be unable to set new waypoints. This is much better now.
- There was a bug that could cause objective markers to disappear when you loaded a previous save. This is fixed now.
- Fixed a rare issue when scanning creatures that would cause all planets to show as 100% complete even if you had only completed one.
Save / Load
- Fixed a bug what could cause some corrupt save games to not be loaded, this is now fixed.
- Fixed an issue where saves made with the system clock set in the future could cause problems.
Crash Fixes
- Fixed a crash that would sometimes happen when warping into a system with a space battle in progress.
- Fixed a crash that could happen when interacting with an NPC.
Tweaks and Improvements
- It is now easier to scan flying creatures.
- Fixed height and weight stats being the wrong way around for creatures.
- Gek towers can no longer be interacted with repeatedly.
- The ‘You have unredeemed items’ message will now only show for the first 5 minutes.
- Fixed getting 0% charge on Photon Cannon when buying a new ship and constantly being prompted to charge it.
- Reduce Suit VO for life support warnings and only do life support VO on 25% and 50%.
- Fixed grave being transferred to the new star system after you warp.
- Fixed toxic protection 3 (theta) from having the wrong name.
- Fixed incorrect marking of sea caves under floating islands.
- Turning down music and SFX volume in the options will now work correctly (mutes the VO also).
- If you change ship or multi-tool and then revert to previous save the ship should now be the one you had at the time.
- Atlas station collision improvements to prevent you from bumping into them too much.
- Fix for the stars not being discarded during load/warp (causing duplicate stars).
Beter en beter. Hoop dat die portals ook echt werken. En dat die gouden bal iets doet.. Iig dat het er niet voor niets is.
Te laat. Ik heb hem al weer ingeruild toen ik er achter kwam wat het einde was van dit spel.
Ik ben niet die survival trophy aan het grinden (lees: gewoon aan laten staan zonder er bij te zijn) en hoef nog maar 2 uur op een extreme planeet te zijn hiervoor. Ik neem niet het risico om nu de planeet af te gaan en weer van voren af aan te beginnen.
@77.161.245.xxx: wat had je dan verwacht?
@XverderNix:
heel verstandig hahahaha. :). Ik heb die direct uit de dampkring bug gehad bij mijn eerste try. helemaal overnieuw beginnen :/
Ik vond de game eerst goed, nu vind ik het toch allemaal maar saai worden. Ik zal de game straks nog een keertje opstarten. Ik heb op het moment niet veel beters.
Jammer dat ik een paar keer al meegemaakt heb dat ik een neergestorte schip signaal via een zend toren opspoor… Ik naar de crash locatie ga om er achter te komen dat het schip zelf er niet ligt. Wel de wraakstukken en die bol waarmee je dus technologie kunt halen uit het schip. Maar het schip zelf????… Is er iemand anders die dit ook heeft?
Te laat. Heb em weggesmeten en veel vrienden hebben het al ingeruild. Laatste keer dat ik een hype game koop op release day !
@20style [20]:
Gelukkig zag ik deze al van heeeel ver aankomen
@eengamer:
Idem darom speel ik nu even Deus EX. Werd beetje gek van de crashes en vastlopers.
Al terug verkocht, teleurstelling vh jaar voor mij persoonlijk
@gamexl:
nee alleen toen het crashte vlak na een nieuwe crash site te hebben gestript. maar daarna de meest recente save geladen en werkte weer.
@eengamer:
Kom ook gezellig naar het centrum van Hilbert. ben al 1 keer rondje kern geweest. ben nu rondje kern via de “boven- en onderkant” van dit stelsel aan het doen
@20style [20]:
het was voor mij alles dat ik verwachtte. Eindelijk weer een hype die levert.